راه اندازی بخش بازتوانی قلبی برای اولین بار در استان البرز

دکتر امیر عباس واعظی_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز بخشی از اقدامات شاخص در ۲۹ ماهه دولت سیزدهم در حوزه درمان را تشریح کرد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، واعظی در تشریح این اقدامات گفت:ارتقا شاخص تعداد تخت به ازای هر هزار نفر ۱/۱۱ و متوسط کشوری ۱/۸۸، تعداد ۳۴۷۰ تخت بستری فعال در حال حاضر کسب رتبه اول مدیریت نظارت و اعتباربخشی از نظر شاخص دقت در بازدیدها را می توان برشمرد.
وی افزود: تشکیل قرارگاه استانی نظارت بر سلامت، افزایش کیفیت خدمات در ساعات غیر اداری طی ۱۱۰ بازدید سرزده و شبانه با حضور رییس دانشگاه / معاونین/ مدیران/ کارشناسان) نیزاز دیگر اقدامات انجام شده بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز همچنین خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۳ تخت CHEST PAIN UNITدر راستای رسیدگی به موقع به بیماران اورژانسی با درد قفسه سینه، افتتاح بخش Post Cath با ۱۶ تخت در راستای کاهش مدت زمان انتظار بیماران الکتیو، احداث بخش کلینیک غیرتهاجمی قلب در نزدیکی اورژانس، راه اندازی بخش بازتوانی قلبی برای اولین بار در استان البرز را می توان از شاخصه های اقدامات بعمل آمده دانست.
واعظی در بخش دیگری، افتتاح واحد طب سنتی و سلامتکده اشاره کرد و اذعان داشت: راه اندازی مرکز درمان ناباروری کمالی و ارائه خدمات تخصصی درمانی در سطح سه راه اندازی مرکز خدمات درمان ناباروری بیمارستان امام جعفر صادق (ع) در سطح دو، راه اندازی ۲ دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام جعفرصادق (ع) و مجتمع امام علی (ع) و فعال سازی دیالیز صفاقی در استان را نیزمی توان در زمره امور انجام شده، در کنار افتتاح مرکز طب سنتی و سلامتکده برشمرد.

گفتنی است؛ راه اندازی سنگ شکن برون اندامی در استان البرز برای اولین بار، انجام بیش از ۵۹۰۰ بازدید از مراکز خصوصی و دولتی تحت پوشش نظارتی دانشگاه، کاهش شاخص سزارین به میزان ۵درصدرشد شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان، افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو از دیگر اقدامات شاخص در حوزه سلامت و درمان در استان البرز بود که واعظی به آن اشاره داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا