مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، ارتباط تنگاتنگ حوزه اجرایی و علمی تخصصی استفاده از فناوری های سبز را در مدیریت منابع آلاینده و کاهش مشکلات محیط زیستی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ ” حلیا سادات حسینی” در نخستین نشست علمی _تخصصی با عنوان فنآوری های نوین سبز که در منطقه ١٣ برگزار شد گفت: استفاده از فنآوری های نو، پیوند دهنده توسعه پایدار و زیست پذیری مطلوب شهری است اما متاسفانه هنوز نگاه واحدی بر مدیریت یکپارچه و توسعه پایدار برای کاهش آلودگی ها در کشور وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تحول رو به توسعه باید بر تکیه بر فنآوری های سبز و دوستدار محیط زیست صورت گیرد گفت: معتقدم هر اتفاقی که برای هر منبعی بیافتد، وقتی یک پای آن فناوری سبز و دوستدار محیط زیست هست ، محصول آن نیز دوستدار محیط زیست خواهد بود.
حسینى اظهار داشت: وقتی صحبت از محیط زیست و رفع چالش ها می کنیم هیچ گاه به چرخه حیات محصولات تولیدی از فناوری ها دقت نمی کینم این در حالیست که اگر چرخه حیات هر فنآوری ای را مدیریت کنیم قطع به یقین آن فناوری کاهش پیامدهای منفی محیط زیست را در پی داشته باشد.
به گفته وى در محیط زیست ۴ فنآوری به عنوان فنآوری دوستدار محیط زیست شناخته میشود، که فنآوری انرژی، فنآوری های اطلاعاتی ، فنآوری اطلاعات جغرافیایی و فنآوری ارتباطی را شامل می شود،  بدون شک استفاده از هر کدام به ما در کاهش معظلات محیط زیستی و تصمیمات مدیریتی کمک خواهند داد.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران یادآور شد: روش های زیادی از قبیل هوش مصنوعی ، اینترنت اشیا و….برای کاهش منابع آلاینده استفاده شده اما توسعه فناوری های نوین باید با حمایت و توان افزائی همه حوزه ها در توسعه پایدار محیط زیست محقق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا