اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور ابلاغ شد

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور خبر داد.

به گزارش مسیحا اقتداریان خبرنگار خبر مهم؛ معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اعلام این خبر گفت: دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف توسعه اشتغال پایدار از مسیر کارآفرینی اقدام به ابلاغ *اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور* نموده است که ساماندهی کانون های کارآفرینی از جمله اهداف این کانون می باشد.

ابراهیم شادمهر در ادامه خاطرنشان شد: توسعه، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی در سطوح استانی و ملی و ایجاد شبکه ارتباطی موثر بین
وی در ادامه افزود: در این کانون برای بستر سازی در جهت ارتقاء سطح دسترسی به مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات متنوع از تامین کنندگان داخلی و خارجی و افزایش سطح کیفیت تولیدات داخلی در سطح جهانی و رقابت با محصولات وارداتی و ایجاد زمینه لازم برای تعامل سازنده در ابعاد مختلف از جمله دانشگاهها، شهرکهای صنعتی، پارک های علم و فناوری و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه ذیل زیست بوم نوآوری و کارآفرینی اقدام خواهد شد.

شادمهر گفت: برابر دستورالعمل ابلاغی هر استان نسبت به تشکیل مجمع عمومی کانون و انتخاب ۵ نفر هیئت مدیره و یک نفر بازرس اقدام خواهند کرد و نهایتاً هیئت مدیره کانون به همراه مدیران دولتی و رئیس انجمن صنفی مراکز مشاوره استان، هیئت امنای استانی را تشکیل داده و زیست بوم کارآفرینی استان را دنبال خواهند کرد. در سطح ملی هم هیات امنا به ریاست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآفرینان، مدیران شبکه دولتی، نهادهای عمومی در حوزه های مرتبط با زیست بوم کارآفرینی کشور و همچنین ایجاد گروه اندیشه ورز فعال به منظور تشکیل اتاق فکر توسعه زیست بوم کارآفرینی استانی و ملی از جمله اهداف این کانون خواهد بود.
و دبیری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال هماهنگی‌های لازم بین بخشی و دستگاهی را انجام خواهند داد.

گفتنی است منتخبین جشنواره کارآفرینان برتر استانی در تمامی ادوار گذشته به عنوان عضو اصلی کانون کارآفرینان برتر رسمی انتخاب می‌شوند. کمیسیون‌های تخصصی آموزش و پژوهش، حقوقی و حل اختلاف ، توسعه و جذب و یا سایر کمیسیون های لازم برای تشخیص هیئت مدیره و تایید مجمع عمومی کانون در راستای بهبود فضای کسب و کار و توسعه زیست بوم ملی کارآفرینی و اشتغال فعال خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا