بازار مالی چین سرمایه گذاران جهانی را جذب می کند

یک کارشناس اقتصادی به بلومبرگ گفت: از برنامه‌های “Stock Connect” و “Bond Connect” گرفته تا برنامه “swap connect” که طرحهای دسترسی به بازار مبادله نرخ بهره بین سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ هستند، همه این عناصر با هم ترکیب شده و پتانسیل زیادی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند.

لی بینگ، رئیس بلومبرگ آسیا و اقیانوس آرام  ۲۲ ژوئن در لندن به خبرگزاری شین‌هوا گفت: سرمایه‌گذاران جهانی علاقه زیادی به بازار مالی چین نشان داده‌اند، زیرا دومین بازار بزرگ جهان برای آنها اجتناب ناپذیر شده است.

لی در مصاحبه اخیر با شین هوا گفت که بلومبرگ هفته گذشته بیش از ۱۵۰ موسسه مالی در هنگ کنگ را به عنوان بخشی از یک رویداد مورد بررسی قرار داد و بیش از ۵۰ درصد گفتند که هنوز نسبت به بازار چین خوش بین هستند یا محتاطانه خوشبینند.

این کارشناس مالی کهنه کار که بیش از ۲۰ سال است در این صنعت کار می کند، گفت: «به طور کلی، فکر می کنم این یک پیام بسیار مثبت است.

لی گفت تنها اندازه بازار مالی چین نیست که سرمایه‌گذاران جهانی را جذب می‌کند، بلکه این واقعیت است که پس از سال‌ها باز شدن سرمایه‌گذاری خارجی، این بازار همچنان فعالانه در حال تحول است.

او گفت که دسترسی به این بازار بسیار بزرگ آسان تر و آسان تر می شود.

او گفت که افزایش سطح ارتباطات و تعامل، به ویژه پس از همه‌گیری کرونا، به سرمایه‌گذاران جهانی کمک می‌کند تا نسبت به بازار چین خوش‌بین‌تر و راحت‌تر شوند.

لی گفت: «در بلومبرگ، اعتقاد ما این است که یک بازار بین‌المللی متصل‌تر برای همه بهتر است. .

بلومبرگ اخیراً میزبان چندین سمینار با محوریت چین در چندین مرکز مالی بوده است تا در مورد آخرین تحولات بازار مالی چین و فرصت‌های پیش رو بحث کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا