یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

انسان ها در جوامع امروزی نمی توانند به راحتی از کنار اتفاقات، حوادث و رویداد ها بی اعتنا گذر نمایند ، چون متوجه میشوند هر رخدادی حتی در شهرها ، کشورها و قاره های دوردست نسبت به موقعیت خود می تواند بصورت مستقیم و غیر مستقیم در زندگی آنها تاثیر گذار باشد .

آدمی در عصر حاضر نیاز دارند برای بقاء ، ادامه حیات و برنامه ریزی کارها و امور روزمره ، از اتفاقات و تحولات روز جهان باخبر باشد .

در چند دهه گذشته با ورود تکنیک ها ، ابزارها و تجهیزات نوین ارتباطی و توسعه اینترنت و شبکه های ماهواره ای ، نسل گذشته و به تعبیری سنتی رسانه های جمعی همچون روزنامه ها، نشریات، شبکه های رادیویی و … تاثیر و نقش کمرنگی پیدا کرده ، همچنین در عصر حاضر ارتباطات، رسانه و اطلاع رسانی رنگ و شکل تازه ای به خود گرفته است . امروزه مخاطبین خواستار انتشار خبر از طریق ابزارها و درگاه های نوین ارتباطی و در کوتاه ترین زمان ممکن هستند .

تحولات به گونه ای سرعت گرفته که ابزارهای خبری همچون مجلات ، نشریات و روزنامه ها مخاطبین خود را از دست داده اند ، روزنامه ها دیگر جایگاهی بین عامه مردم بویژه جوانان در جامعه ندارند و به تعبیری تبدیل به دیروزنامه شده اند ، چرا که سرعت انتشار اخبار در جهان به اندازه اشاره بر روی نام کانال یک خبرگزاری در تلفن همراه ، تبلت ها و رایانه ها کوتاه شده است .

انتشار اخبار به سرعت نور افزایش پیدا کرده و در سوی دیگر ماجرا راستی آزمایی ، کشف حقیقت و صحت سنجی اخبار به همان سرعت تبدیل به امری دشوار و بعضاً غیر ممکن شده است . ورود به هر عرصه علمی و حرفه ای نیازمند کسب آموزش، تحقیق و دانش در آن حوزه است و ورود به علم رسانه و کسب سواد رسانه از این حقیقت مستثنی نیست.

امروزه که باتوجه به جنگ رسانه ای که شاهد آن هستیم، از طریق تکنیک ها ، ترفند ها ، ابزار و … افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند و قصد هدایت ، تفرقه افکنی و مدیریت افکار عمومی ملتها را دارند ، توجه به سواد رسانه ای از هر دوره ای بیشتر احساس میشود .

روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی بهانه ای شد برای عرض تبریک و تشکر از همراهی و زحمات شبانه روزی همکاران پرتلاش و سختکوشم در روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ و همه عزیزانی که در حوزه های مختلف رسانه ای و ارتباطی مدیریت شهری تلاش می کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا