کرج موسس اولین اکو پارک حیات وحش جامع در کشور می شود

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی گفت:کلان شهر کرج موسس اولین اکو پارک حیات وحش جامع در کشور خواهد شد.

به گزارش مسیحا اقتداریان خبرنگار خبر مهم؛جواد چپردار در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان این مطلب اظهارداشت: برقراری ردیف بودجه برای مطالعه و تاسیس اولین اکو پارک حیات وحش جامع با پتانسیل های گیاهی،جانوری و منابع طبیعی در کلان شهر کرج خبر فوق العاده ای بود که در کمیسیون تلفیق و بررسی متمم بودجه و در پی پیشنهاد رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری و پشتوانه اتفاق آرا از سوی اعضای شورای شهر در تکمیل و توسعه اقدامات قبلی مدیریت شهری به تصویب رسید.

وی ، پتانسیل های سرشار منابع طبیعی،تجربیات ارزشمند مدیران بومی،زیستگاه باغ شهری،تخصص کمیسیون های شورا، اراده مدیریت شهری و از همه مهمتر نیاز شهر،کشور و محیط زیست را از دلایل و امکان ثبت این پروژه ملی در حوزه حیات وحش دانست.

چپردار تصریح کرد: تاسیس اکو پارک جامع حیات وحش با بهره مندی منابع طبیعی،دامنه سرسبز و قله های رفیع البرز،رودخانه زلال کرج، نژاد های ارزشمند حیوانات بومی و گونه های متنوع گیاهی در کنار هم، بی تردید سرمایه های نادر و گنج بی بدیلی است که تفرجگاه مردم و امانت های متعلق به نسل های آینده را ایجاد،حفظ و ماندگار خواهد نمود.

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی بیان کرد: به خط پایان دست درازی در منابع طبیعی،تخریب باغات،نابودی حیات وحش، گونه های نادر گیاهی و جانوری رسیده ایم و راهی جز آشتی با طبیعت و محیط زیست برای مدیریت های شهری باقی نمانده و ادامه زندگی شهری به هوای پاک،زمین سبز، و پرواز پرندگان نیاز دارد،این کلان شهر هوای تازه می خواهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا