پارلمان عراق برای حمله اخیر ترکیه جلسه برگزار کرد

پارلمان عراق در پی حمله اخیر ترکیه به استان دهوک جلسه برگزار کرد و وزارت امور خارجه این کشور شکایت رسمی خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد.

به گزارش خبر مهم به نقل از پایگاه میدل ایست نیوز، در این ارتباط، جلسه اضطراری پارلمان عراق برای «بحث درباره حمله اخیر ترکیه» به استان دهوک به ریاست محمد الحلبوسی رئیس پارلمان برگزار شده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد با محکوم کردن حمله به استان دهوک  خواستار انجام تحقیق فوری در این باره شد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از ارائه شکایت این کشور به شورای امنیت برای برگزاری جلسه اضطراری درخصوص حمله اخیر ترکیه به استان دهوک عراق خبر داد.

برپایه این گزارش، وزارت امور خارجه عراق همچنین بر “خروج تمامی نیروهای ترکیه از خاک این کشور و عذرخواهی رسمی آنکارا بابت این جنایت و دادن غرامت به خانواده‌های قربانیان و مجروحان” تاکید کرده است.

مرکز گردشگری «په رخ» زاهو در دهوک اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه شاهد حمله ای توپخانه ای بود که به کشته شدن  ۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر (عمدتا زن و کودک) منجر شد و دولت عراق پس از تحقیقات خود اعلام کرد که این حمله را ترکیه انجام داده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز آن را محکوم کرد.

این اقدام موجی از محکومیت ها و واکنش‌های خشم آلود عراقی ها را در پی داشت، اما ترکیه انجام این حمله را انکار و مسئولیت آن را به عهده گروه مسلح موسوم به “پ. ک. ک” انداخت.

همچنین منابع خبری امروز نیز از حمله توپخانه‌ای مجدد ترکیه به مناطق مذکور خبر دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا