وزیر امور خارجه کشور با دبیرکل سازمان ملل متحد گفتگو کرد

وزیر امور خارجه کشور در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی استمرار دارد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: معتقدیم آژانس باید با فاصله گرفتن از موضوعات انحرافی و غیرسازنده سیاسی، مسیر فنی موضوعات باقیمانده را کامل حل و فصل کند.

وزیر امور خارجه کشور عنوان کرد: ما برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم.

وی در پاسخ به گوترش مبنی بر ضرورت توافق هسته‌ای گفت: ایران به نشست سالانه معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای NPT حضور فعال دارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت کاربرد سلاح هسته‌ای برهمگان حجت و روشن است.

وزیر امور خارجه کشور افزود: سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و مغایر با سیاست‌ها و اعتقادات ما است.

وی اضافه کرد: جهان از نظر صلح و امنیت بین المللی در شرایط حساسی قرار دارد. معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای حاصل یک توازن است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: همواره بر جنبه‌های مختلف این توازن تاکید شده است اما برخی از کشورها به طور گزینشی با آن برخورد می‌کنند.

وی اذعان کرد: جنبه‌های اجرا نشده این معاهده باید مورد توجه جدی قرار گیرد، همچون خلع سلاح هسته‌ای و منطقه عاری از آن در خاورمیانه.

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری­اسلامی ایران به عنوان مبتکر ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه، آمادگی خود را برای تداوم همکاری سازنده اعلام می‌دارد.

وی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم و مذاکرات در وین با جدیت دنبال می‌شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: نتیجه بستگی به این دارد که آیا آمریکا می‌خواهد توافقی صورت بگیرد؟ آیا انعطاف و واقع بینی لازم را نشان خواهد داد؟

وزیر امور خارجه کشور عنوان کرد: ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و آن‌را نشان داده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا