واحدهای راکد صنعتی احیا شدند

واحدهای راکد صنعتی که احیا، بازسازی و اجرای آن در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته بود، احیاء و راه ‌اندازی شدند.

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: در این راستا ۳۵۲ واحد غیرفعال صنعتی در داخل یا خارج از شهرک‌های صنعتی از ابتدای امسال راه‌اندازی مجدد شد.

علی رسولیان افزود: احیاء و بازسازی واحدهای راکد یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم است و شخص رییس‌جمهور به‌ویژه در سفرهای استانی پیگیر آن است.

وی گفت: یکی از شیوه‌ها برای ایجاد شغل و ارزش‌افزوده، استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده است که از زیرساخت های آب، برق و غیره برخوردارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد:‌ برخی از همین واحدها که از زیرساخت‌های خدماتی خوبی برخوردارند، نیازمند تعویض ماشین‌آلات یادستگاه‌ها وغیره هستند.

رسولیان افزود:‌ عملیات احیاء واحدهای راکد صنعتی در دولت سیزدهم باشیوه‌های جدیدی در دستور کار قرار داردکه پایان سال ۱۴۰۰ نتایج خوبی به همراه داشت.

وی ادامه‌داد: عملیات احیاء واحدها در دو بخش احیاء دو هزار واحد کاملاراکد وبازگشت به فعالیت واحدهایی با کمتر از ۵۰ درصد فعالیت انجام می‌شود.

رسولیان تصریح کرد: در حوزه صنعتی، از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۲واحد راکد احیاء شدکه شامل ۳۱۲واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و۴۰واحد در بیرون از شهرک‌هاست.

وی افزود: تلاش شده تا واحدهای راکد صنعتی و نیمه‌فعال را به بنگاه‌های توانمندو دارای بازار خوب که امکان توسعه برایشان فراهم است وصل کنیم.

رسولیان گفت: دراین راستا ۲۰درصد ازاین واحدها از طریق واگذاری به مالکان جدید و۱۱درصد از طریق مشارکت با سرمایه‌گذاران جدید و صاحب توانمندی، احیا شدند.

وی یادآور شد: در بررسی‌های انجام شده وعارضه‌یابی کلینیکی مشخص شد ۱۰درصد واحدها به دلایل مختلف اصلا علاقه‌ای به احیا یا افزایش ظرفیت تولید ندارند.

معاون وزیر صنعت افزود: به دستور معاون اول رییس‌جمهور«نهضت احیاء»شکل گرفته است که شامل راه‌اندازی واحدهای راکد صنعتی و نیمه‌فعال کشاورزی، گردشگری و غیره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا