همکاری ایران با سازمان شانگهای

همکاری ایران با سازمان شانگهای

رئیس جمهور با تشریح ظرفیت‌ های گسترده کشورمان از آمادگی برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو در عرصه ‌های مختلف خبر داد.

آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی در آغاز دومین روز سفر خود به ازبکستان ظرفیت‌ های گسترده کشورمان را سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی عنوان کرد.

رئیسی، در هتل محل اقامت خود، با «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار کرد.

وی با تشریح روند اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان،ظرفیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی،فناوری،اقتصادی و ترانزیتی را تبیین کرد.

رئیسی آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو و نیز سازمان همکاری شانگهای در عرصه ‌های مختلف اشاره شده، اعلام کرد.

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز دراین دیدار به اقدامات دبیرخانه این سازمان برای عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه‌ای اشاره کرد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای تصریح کرد: روز گذشته به همراه آقای امیرعبدالهیان معاهده پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را امضا کردیم.

وی افزود:این معاهده دارای۴۰سند است که با انجام این اقدامات در سال آینده ایران بعنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای در اجلاسیه شرکت خواهد کرد.

ژانگ مینگ اظهارکرد: ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار است که می ‌تواند نقش بسزایی در امنیت منطقه و جهان ایفا کند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه اشتراکات تاریخی و تمدنی گسترده ‌ای با کشورهای منطقه دارد.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای خاطرنشان کرد: در نتیجه ایران می تواند روابط سیاسی و تجاری خوبی با اعضای سازمان همکاری شانگهای دارد.

وی با اشاره به تعاملات ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای در ۲۱سال گذشته در زمینه‌های مختلف گفت: ایران برای اعضای این سازمان ناشناخته نیست.

رئیسی به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خودوبه منظور دیدار رسمی دوجانبه ونیز شرکت در بیست ودومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای،به ازبکستان سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا