موج هفتم کرونا شروع نشده به پایان نزدیک شد

موج هفتم کرونا در کشور در حالی پشت سر گذاشته شده است که کارشناسان مربوطه از مواجه با پیک های بعدی خبر داده است.

رئیس مرکزتحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: از قله موج هفتم کرونا عبور کرده ایم، در چند روز آینده وضعیت بهتر هم شود.

سیدعلیرضاناجی بااشاره به موج‌های جدید کرونا، اظهار کرد: واکسیناسیون وایمنی طبیعی بدن دربرابر عفونت ویروس باعث شده آنتی بادی‌ها در بدن،نسبت به ویروس مقاوم شوند.

وی بیان کرد: درنتیجه آن، شاهد کاهش موارد بستری ومرگ ومیر هستیم اما ضعیف‌تر شدن ویروس کرونا که جهش‌های تازه ای دارد،قابل پیش بینی نیست.

ناجی اظهار داشت: اگر همین روند ادامه داشته باشد، در اواخر پاییز شاهد موج جدید بیماری خواهیم بود که باید برنامه ریزی داشته باشیم.

این ویروس شناس افزود: پایش بیماری، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای مواجهه با موج‌های بعدی کرونا لازم است که انجام شود.

ناجی با اشاره به تغییر چهره ویروس‌ها، افزود: اگرمی‌خواهیم از فشار سنگین بیماری در موج‌های جدید جلوگیری کنیم باید پایش های لازم را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: البته نمی‌توان گفت که با واریانت کُشنده در موج‌های بعدی مواجه نمی‌شویم. لذا، ضرورت دارد که مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

رئیس مرکزتحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، بر انجام تست‌های بیشتر برای پایش بیماری در موج‌های بعدی تاکید کرد.

وی اعلام کرد: پایش فاضلاب‌ها و نمونه گیری تصادفی، از جمله اقداماتی است که می‌تواند اطلاعات ما را از بیماری در موج‌های بعدی افزایش دهد.

ناجی افزود: واکسیناسیون، از میزان گردش ویروس و شدت بیماری جلوگیری می‌کند و لازم است با تشویق مردم به واکسیناسیون، برای موج‌های بعدی آماده باشیم.

وی عنوان کرد: از قله موج هفتم کرونا عبور کرده ایم و وضعیت در چند روز آینده بهتر هم شود وبیمارستان‌ها می توانند استراحت کنند.

این ویروس شناس خاطرنشان کرد: متأسفانه ماوقتی موج جدید آمد،اقدامات لازم را انجام دهیم در حالی که باید براساس تجربه‌های قبلی،برای موج‌های بعدی آماده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا