مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان برگزار شد

مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) در شب اول ماه محرم الحرام ١۴۴۴ هجری قمری برگزار شد.

مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) در میان شور و غوغای صدها هزار عاشق و زائر در کربلا برگزار شد تا پرچم سیاه عزا، جای پرچم سرخ همیشگی را بگیرد.

مسئول حفظ نظم آستان قدس حسینی گفت: مقدمات مراسم تعویض پرچم گنبد حرم حضرت امام حسین (ع) به پایان رسید و چندین نشست بین مسئولان آستان و تولیت آن برگزار و طرح ویژه ای با حضور کمیته های امنیتی، فنی و مهندسی تدوین شد.

وی افزود: برای سازماندهی مراسم تعویض پرچم حرم امام حسین (ع) به همراهی ساکنان کربلا و زائرانی که وارد این استان می شوند نیاز داریم و مانیتورهایی جهت پخش مراسم تعویض پرچم در سراسر استان و درمناطق اطراف صحن شریف نصب خواهد شد.

فاضل عوز عنوان کرد: امیدواریم در داخل صحن شریف ازدحام جمعیت نباشد و به توصیه های برادران حاضر در ورودی های حرم عمل شود.

در این مراسم و در میان شعارهای «لبیک یا حسین» زائران در بین الحرمین و صحن‌ها و رواق‌های امام حسین و حضرت ابالفضل العباس علیهم السلام با ورود به ماه محرم الحرام، پرچم قرمز گنبدها پایین کشیده و مراسم نصب پرچم سیاه عزا انجام شد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در این مراسم سخنرانی کرد و یادآور شد: امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد از تفرقه و جدال به خاطر منافع دنیایی دوری کنیم.

نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان همه عراقی‌ها به ویژه عشایر را خطاب قرار داد و اظهار کرد: وحدت خود را حفظ و در سلامت زندگی کنید.

هر ساله در این شب، پرچم سرخ‌ گنبد و بارگاه حرم مطهر سید و سالارشهیدان(ع) با پرچمی به رنگ سیاه تعویض می‎شود تا بیانگر آغاز موسم اندوه و ایام عزای امام عشق و اصحاب عاشورایی‎اش در سال ۶۱ هجری قمری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا