مالیات خانه‌های لوکس و خالی ماموریت جدید

سازمان امور مالیاتی کشور دو مسئولیت از سوی دولت سیزدهم دریافت کرده است که یکی مالیات خانه های لوکس و باغ ویلاها و دیگری مالیات خانه های خالی است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور معتقد است: مالیات خانه های لوکس و باغ ویلاها از مواردی است که باید اطلاعات آن را از شهرداری و وزارت راه و شهرسازی دریافت کنیم.

داود منظور اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته اطلاعات خوبی در این زمینه دریافت نشد که با اطلاعات محدود، برآورد مالیات این خانه ها به کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

او  اضافه کرد: با کمک شهرداری می توان درآمد قابل توجهی از این محل دریافت کرد این در حالی است که سال گذشته تعداد رکوردهای اطلاعاتی در این زمینه، ۱۲ هزار و ۷۹۸ مودی و ۱۱ هزار و ۲۴۵ ملک بود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اطلاعات دریافتی خانه های خالی کافی نبود، تصریح کرد: آمار نشان می دهد که ۲ و نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد اما آمار وزارت راه و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد است.

منظور با بیان اینکه مالیات خانه‌ها در سال قبل سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: بر آنیم که در راستای وصول درآمد سال قبل قدم بر داریم و کسانی که این مالیات را پرداخت نکنند ماهیانه ۲.۵ درصد جریمه می شوند و باید اصل و جریمه را با هم پرداخت کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه از پلیس راهور در خصوص خودروهای لوکس اطلاعات کاملی دریافت کردیم، اعلام کرد: در حال دریافت مالیات از خودروهای لوکس هستیم و اقدامات آن انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد از درآمد مالیاتی کشور در تهران وصول می شود، یادآور شد: اداره مالیاتی به تنهایی حدود ۳۰ درصد از مالیات شرکت های بین استانی وصول می کند که در شمال، مرکز و غرب تهران ۸۰ درصد مالیات شهر  وصول می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا