طرح آبرسانی روستاهای انزلی اجرایی می‌شود

اکثر روستاهای غرب انزلی از آب چاه استفاده می‌کنند که املاح بالا و کیفیت پایین آن نارضایتی مردم را فراهم کرده است. به همین دلیل طرح آبرسانی روستاهای انزلی برای بیش از ۲۰ روستا اجرایی می‌شود.

برای اجرای طرح آبرسانی روستاهای غرب انزلی خط لوله ۱۷ کیلومتری از سمت انزلی به سمت سنگاچین نیاز است. تاکنون بیش از ۳.۵ کیلومتر از این مسیر اجرایی شده و روند پروژه نیز سرعت خوبی دارد.

احمد دنیامالی- نماینده مردم انزلی در مجلس به پروژه تأمین آب روستاهای این منطقه اشاره کرد و ابراز امیدواری گفت: دفن خط انتقال آب به روستاهای غرب انزلی تا پایان امسال انجام شود و مخزن بتنی ۵۰۰ بتنی در سنگاچین احداث می‌شود که کیفیت آب روستاهای غرب انزلی را همانند شهر انزلی و رشت می‌کند.

دنیامالی با بیان اینکه مشکل تأمین آب شهرستان بندرانزلی مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ است، گفت: وزارت نیرو نگاه مثبت و همکاری خوبی در این زمینه برای رشت و انزلی دارد اما مشکل مربوط به هماهنگی‌های بین بخشی و بروکراسی‌های سنگین اداری می‌شود که زمان زیادی را تلف می‌کند.

نماینده مردم انزلی همچنین از احداث یک تصفیه خانه جدید چهار واحدی در غرب شهرستان بندرانزلی خبر داد و افزود: این پروژه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال تجهیزات این تصفیه خانه نصب شود.

او با بیان اینکه مشکل تأمین آب شهرستان بندرانزلی مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ است، اظهار کرد: وزارت نیرو نگاه مثبت و همکاری خوبی در این زمینه برای رشت و انزلی دارد اما مشکل مربوط به هماهنگی‌های بین بخشی و بروکراسی‌های سنگین اداری می‌شود که زمان زیادی را تلف می‌کند.

دنیامالی در مجلس با اشاره به کاهش تراز آب دریای خزر و خشک شدن تالاب انزلی عنوان کرد: مشکل احیای تالاب انزلی مربوط به بودجه و تأمین مالی نیست و این موضوع باید به صورت یک زنجیره بررسی شود یعنی آلایندگی، لایروبی و فاضلاب‌های بالا دست باید با هم بررسی شود تا به نتیجه برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا