شعرا در پویش “شهر شعر” قهرمانان شهر هستند

صیادی با بیان اینکه پویش شهر شعر بازخوردهای بسیار خوبی را از حوزه‌های مختلف داشته است، افزود: همچنین اجرای پویش‌های تعاملی را در دستور کار داریم تا بیلبوردهای سطح شهر کارکرد پیدا کند. مثلا در اکران اماکن دیدنی تهران سامانه خدماتی که محصولی را ارائه می‌کند و یا استفاده از کیو آر کدها در قالب پویش‌های تعاملی اجرایی شد و برای پویش شهر شعر نیز در تلاش هستیم که از پویش تعاملی در آینده بهره بگیریم.

صیادی در پایان سخنان خود از تلاش برای ساخت یک نماد قرآنی در تهران و همچنین ساخت المان موذن در میدان نماز تهران خبر داد و افزود: این دو المان برای ساخت و نصب در تهران مورد توجه قرار گرفتند و ساخت آنها در دستور کار است.

“شهر شعر” از مصادیق ارتقا فرهنگ شهر تهران است

در بخش دیگری از این نشست مجید قادری، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر نیز اظهار کرد: سازمان زیباسازی یکی از رسالت‌های خود را فرهنگ سازی و ارتقا سطح فرهنگ در شهر تهران می‌داند که پویش «شهر شعر» یکی از مصادیق ارتقا فرهنگ شهر تهران است که از اشعار بیش از ۱۰۰شاعر در این پویش با سلایق مختلف استفاده شده است.

“شهر شعر” عظمت شهر و شعر را بالا برد

مرتضی امیری اسفندقه از دیگر مدعوین این نشست با اشاره به اینکه این پویش شعر را به رخ کشیده است، افزود: شهر موزون و تزئین شده است و حتما می‌توانستیم از شاعران دیگر استفاده کنیم اما بنا را به تکثر شعرای مختلف گذاشتیم و همه شهرها باید این کار را انجام دهند.شهرداری تهران با اکران “شهر شعر” عظمت خود و شعر را بالا برد، به گفته دکتر زاکانی نیز تاکید داشته‌اند علاوه بر کالبد جسمی شهر به کالبد روحی شهر هم باید توجه کرد.

وی یادآور شد: به نوعی شهرداری با زبان شعر همدلی و همراهی با شهروندان را در دستور کار قرار داده تا در تردد شهروندان و ترافیک این همدلی و همراهی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته اسفندقی این پویش در حقیقت غلبه بر متن است نه عکس و نام شاعر این پویش نگاه‌ها را به خود جلب کرده و شهرداری در قامت «شعرداری» قرار گرفته تا یادآور شود شهروندان «شعروندان» هم هستند و شهروندان با نگاه به این سازه‌ها و شعرها که در بالاترین نقاط شهر قرار گرفته در حقیقت نگاه‌ها را آسمانی کرده است. به این بیت‌ها که بالا کشیده شده است پناه می‌بریم و احساس آرامش به دست می‌آوریم.

این شاعر برجسته کشورمان تاکید کرد: وقت آن رسیده است که با شعر نسل انقلاب آشنا شویم. کار خوبی که شروع شده و باید بال و پر آن باز شود و نباید بال و پر آن را بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در گام بعدی از بهترین شاعران و شعرها استفاده شود و این پویش به همه شهرها منتقل شود. در اکران‌های بعدی ممکن است که ازشعرای گم‌نام استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا