سامانه کرج من، راهی بسوی رفاه و آرامش خاطر شهروندان کرجی

رییس سازمان فاوا شهرداری کرج گفت: سامانه «کرج من» امکاناتی را فراهم کرده که تمامی امور شهروندان مرتبط با شهرسازی را نیز تعریف کرده، افزود: با بهره مندی از این سامانه امکان پرداخت عوارض نوسازی، عوارض خودرو، ارتباط با ۱۳۷,خدمات آرامستان ها، دبیرخانه و مهندسی ناظر، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آن ها، اصناف و…‌.فراهم آمده است

به گزارش مسیحا اقتداریان خبرنگار خبر مهم، سعید حق‌شناس در نشست خبری شنبه دوازدهم آذرماه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج را سازمانی نوپا معرفی کرد که در این مدت کوتاه پروژه های شاخصی در حوزه مدیریت شهری تدوین و به مرحله اجرا رسانده ، گفت: مدیریت شهری کرج در راستای خدمات یکپارچه الکترونیکی به شهروندان سامانه «کرج من»را طراحی کرده که در کنار آن توسعه خدمات غیر حضوری و کاهش سفرهای درون شهری را نیز در برمی گیرد.

وی با خاطرنشان کردن این مطلب که، سامانه «کرج من» امکاناتی را فراهم کرده که تمامی امور شهروندان مرتبط با شهرسازی را نیز تعریف کرده، افزود: با بهره مندی از این سامانه امکان پرداخت عوارض نوسازی، عوارض خودرو، ارتباط با ۱۳۷,خدمات آرامستان ها، دبیرخانه و مهندسی ناظر، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آن ها، اصناف و…‌.فراهم آمده است.

حق شناس تاکید کرد: استارت فعالیت این اقدامات در حوزه شهرهوشمند از ابتدای سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

هدف مجموعه مدیریت شهری را از تدوین و راه اندازی سامانه «کرج من» شفاف سازی عملکردها و نتایج آن مطلبی بود که حق شناس عنوان کرد و اذعان داشت: آنچه که در مجموعه مدیریت شهری اهمیت دارد ، موضوع رفاه هر چه بیشتر شهروندان است که این سامانه توانسته بصورت شبانه روزی به شهروندان خدمات ارائه دهد. چرا که در این سامانه تمام نیازهای شهروندان تعریف شده است.

رییس سازمان فاوا کرج تصریح کرد: از آنجا که سامانه فوق در حال تکمیل شدن است، رفع نیازهای معلولین نیز در راستای ارائه خدمات، نیز دیده شده است.

حق شناس در بخش دیگری شهرداری کرج را اولین شهرداری متصل به درگاه خدمات دولت الکترونیک در کشور برشمرد و تصریح کرد: این اتفاق بزرگی بود و به خود می بالیم که دیگر کلانشهرها پس از کرج به این درگاه پیوستند.

رییس سازمان فاوا شهرداری کرج تعریف QRکد جهت پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی، از دیگر اقدامات این سازمان دانست و افزود: ازمجموع ۱۲هزار تاکسی برای حدود ۱۳۰۰تاکسی اقدام به QRکد شده که با اپلیکیشن هایی نظیر آپ قابل پرداخت می باشد و تمام تلاش ما بر این است که، تمام تاکسی های سطح شهر به این سامانه الکترونیکی مجهزشوند.

وی یاد آور شد: در نظر داریم به منظور رفاه حال شهروندان کرجی سیستمی تعریف و راه اندازی کنیم که بتوانند با اکانت حساب شهروندی خود، از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو و تاکسی، با یک کارت مشترک ، کرایه خود را پرداخت کنند.

ضرورت مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری دیگر موضوع مورد بحث این مسوول بود که اظهار داشت: اگر شهروندان مشارکت تنگاتنگ با مجموعه داشته باشند مسلما ما با کاهش تخلفات و رضایت بیشتر شهروندان روبرو خواهیم بود. چرا که شهروندان ناظر بر عملکرد هستندو می‌توانند تخلفات را در سامانه هوشمند خدمات شهری شهرداری ثبت کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه ۶۰۰ دکل مخابراتی در شهر کرج داریم و در حال اخذ مجوز به منظور ساماندهی آنها هستیم، گفت: به منظور ساماندهی دکل‌های مخابراتی با مقاومت اپراتور مستقر در کرج روبه‌رو شدیم، با این وجود در مسیر تعامل هستیم. اما چنانچه ضوابط کمیسیون ماده ۱۰۰ رعایت نشود با متخلفان برخورد جدی می‌کنیم.

وی افزود: دکل مخابراتی در فواصل مساوی وجود ندارد؛ لذا برای کم شدن فواصل و تسهیل در برقراری ارتباط، تعداد دکل‌ها را افزایش می‌دهیم.

شایان ذکر است از دیگر پروژه های شاخص در حوزه شهروندی ازسوی سازمان فاوا شهرداری کرج می توان به،

_ ابلاغ و ثبت اعتراضات الکترونیک کمیسیون ماده صد.پیاده سازی نظارت شهروندی در سامانه هوشمند خدمات شهری مبتنی بر GIS

_ بارگذاری اطلاعات مهندسین ناظر، پیاده سازی سامانه اجاره اماکن، پیاده سازی سامانه تخلفات اداری و پرسنل، پیاده سازی سامانه های کمیسیون ماده ۷۷,پیاده سازی کمیسیون توافقات، پیاده سازی زیر سیستم تهاترها، سامانه بار مدیریت شهری (بارانه)، سامانه مدیریت مالی، تولید داشبورد های مدیریتی در حوزه های مالی، درآمد، بودجه و اعتبارات، سامانه دکل های مخابراتی، سامانه خرید تدارکات الکترونیک ، سامانه مدیریت مستندات شهرداری و…..

اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا