ساخت بزرگترین تلسکوپ توسط چین جهان را متفاوت می کند

ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی کاملاً هدایت شونده جهان در چین، در صورت ساخت به طور قطع جهان بسیار متفاوت خواهد شد.

یک استاد فیزیک با اشاره به ساخت بزرگترین تلسکوپ رادیویی کاملاً هدایت شونده جهان در چین، اعلام کرد: اگر این کشور چنین تلسکوپی بسازد، به طور قطع جهان بسیار متفاوت خواهد شد.

محمدرضا نیک نژاد با بیان اینکه ساخت تلسکوپ رادیویی (QTT) Qitai قطعا در این حوزه تاثیرگذار است، اظهار کرد: بنا بر احتمالات ریاضی که مبتنی بر پیش فرض های فیزیکی است ما در جهان باید حیات دیگری نیز داشته باشیم.
او با تاکید بر اینکه ما انسان ها فکر می کنیم زمین تنها کره ای است که حیات در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما انسان ها معتقدیم زمین بنابر اتفاقاتی که رخ داده به شکل کنونی خود و در یک فاصله معین از خورشید در منظومه شمسی قرار گرفته و حیات در آن ایجاد شده است.
این استاد فیزیک تصریح کرد: حیات ما در کره زمین با توجه به جو، فاصله زمین تا خورشید و ویژگی هایی که داشته است، ایجاد شده.
نیک نژاد اضافه کرد: اگر این تلسکوپ بتواند سیاره هایی که چنین رخدادی را تجربه کرده اند شناسایی کند، طبیعتا پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می شود و اینکه دیگر انسان تنها موجود در جهان فرض نمی شود و چشم انداز بسیار متفاوتی برای انسان و جهان می سازد.
او با اشاره به اینکه بنابر نظریات فیزیک نوین، بالاترین سرعت در جهان سرعت نور است، عنوان کرد: اجرام در حال دور شدن از هم سرعت می گیرند و وقتی به سرعت نور می رسند عملا نمی توان به آنها رسید.
این استاد فیزیک با بیان اینکه ما امروز فقط برای تحقیقات خود از نور استفاده می کنیم، عنوان کرد: تحقیقات و اجرام هر دو سرعت نور دارند بنابراین سرعت هر دو یکسان می شود. این در حالی است که این جهان دایره و محدوده گریز دارد یعنی اگر اجرام به محدوده گریز برسند نمی توان به آن رسید.
نیک نژاد اذعان کرد: به شکل نظری باید گفت چون تحقیقات و پژوهش هایی که در این زمینه انجام می گیرد مبتنی بر سرعت نور است یعنی از نور فرستاده شده بازتاب گرفته می شود و سپس پیرامون آن تحقیقات صورت می گیرد.
به گفته او؛ دانشمندان نوری که از اجرام به ما می رسد را بررسی و تاریخ آن را برآورد می کنند مثلا اینکه برای یک میلیون یا دو میلیون سال قبل بوده است. ولی هنگامی که اجرام به سرعت نور که به آن سرعت نسبی می گویند، برسند عملا به آن نخواهند رسید چرا که این جهان در حال انبساط و رشد است.
این استاد فیزیک تاکید کرد: بر اساس توضیحات چین پیرامون این تلسکوپ، با ساخت آن به شناخت عمیقی از جهان دست پیدا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا