ساختمان های بحرانی پایتخت به ۹۵ ساختمان کاهش یافت

🔹 رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از کاهش تعداد ساختمان های ناایمن شهر تهران به ۹۵ ساختمان خبر داد.

🔹 مهدی بابایی در جریان سی و دومین جلسه‌ کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران که به منظور بررسی ساختمان های ناایمن منطقه ۱۵ و در راستای دست‌یابی به شهر ایمن برگزار شد، یادآور شد: در آغاز دوره ششم مدیریت شهری ۱۲۹ ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود داشت که با همکاری شهرداری‌های مناطق و تلاش کمیته ایمنی این تعداد کاهش یافته و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ این تعداد به صفر برسد.

🔹 وی با اشاره شهدای آتش نشان و نثار جان آتش نشانان در پی حوادث شهر تهران، اظهار داشت: مدیون خون شهدا هستیم و هم باید جان شهروندان هم جان آتش نشانان حفظ شود و شاهد حوادث در شهر نباشیم.

🔹 بابایی با تاکید بر ضرورت ارایه آموزشهای شهروندی در پیشگیری از حوادث و بحران گفت: شهرداری تهران در موضوع آموزش شهروندی دچار عقب ماندگی است.

🔹 وی افزود: موضوعات فرهنگی در سطح شهر تهران مهم است و اولویت باید با آموزش شهروندی بر اساس فرهنگ شهروندان باشد.

بابایی به تصویب اجرای طرح پلاک ایمن در سطح شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای طرح پلاک ایمن آنگونه که باید فرهنگ سازی نشده و باید به طور ویژه به اجرای این طرح پرداخته شود.

🔹 بابایی در ادامه به استفاده ویژه از سرمایه اجتماعی بزرگ مردمی در حوزه بحران در سطح محلات  اشاره کرد و گفت: گروه های دوام را جدی بگیرید. در دوره های قبل توجه بیشتر به فعالیت پس از بحران بود ، پیشنهاد من این است از این ظرفیت  مردمی  برای حوزه آموزش و پیشگیری بیشتر بهره گیری شود.

🔹 نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از سازمان آتش نشانی که اولین گزارش را به صورت ناحیه محور در این جلسه ارائه کرد، افزود: موارد کلان را شهردار منطقه پی گیر شود ولی مواردی که در سطح ناحیه قابل حل است در تعامل با شهروندان و حوزه های مربوطه رفع شود.

🔹وی برتوجه ویژه به سند کاهش خطرات، ایمن سازی اسکان های های کارگری، اولویت ایمن سازی ساختمان های شهرداری،  توجه به موضوع ایمنی به موازات خدمت و  ایمن سازی گودهای پرخطر را  تاکید کرد.

🔹نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در  این جلسه با حضور شهردار منطقه ۱۵ تهران از مقام خانواده معظم دو شهید آتش نشان حادثه پلاسکو شهیدان قدیانی و علی تبار تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا