رونمایی کتاب «افسون رادا» در سفارت هند برگزار شد

رونمایی کتاب «افسون رادا» با حضور جمعی از نویسندگان، اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه و … برگزار شد.

کتاب «افسون رادا» شامل مجموعه اشعار خانم ساروجینی نایدو، ترجمه هومن بابک است که رونمایی آن در مرکز فرهنگی سفارت هند برگزار شد.

ساروجینی نایدو شاعر بزرگ ملی هند و یکی از کنشگران دوران استقلال شبه‌قاره و از یاران ماهاتما گاندی بود. کتاب «افسون رادا» دربردارنده بیش از پنجاه شعر از این شاعر هندی به همراه زندگینامه مفصل اوست که برای نخستین بار در نشر پرما به یاری مرکز فرهنگی سوامی ویوکاناندا در ایران منتشر شده است.

این برنامه با ابراز خیرمقدم دکتر بلرام شوکلا_ رییس مرکز فرهنگی سفارت هند آغاز شد. پس از آن هومن بابک_ مترجم کتاب افسون رادا درباره زندگی و آثار ساروجینی نایدو سخنرانی کرد. همچنین حامد هاتف_ شاعر، نویسنده، منتقد ادبی، درباره شعر نایدو و زمانه او صحبت کرد.

هومن بابک، هندشناس، پژوهشگر و نویسنده و مترجم بیش از ۲۰ سال است که درباره فرهنگ شبه‌قاره پژوهش می‌کند. از او کتاب‌ها و مقالات زیادی درباره فرهنگ و هنر هندوستان منتشر شده است. چیترا (نمایشنامه‌ای در یک پرده)، کاتاکالی (با نگاهی به بنیان‌های نمایش در هند)، راسا (زیبایی‌شناسی در فلسفه هندی) و… برخی از کتاب‌های منتشر شده اوست. کتاب افسون رادا جدیدترین ترجمه‌ی او در زمینه ترجمه شعر هندی است که در انتشارات پرما منتشر شده است.

حامد هاتف نیز شاعر، منتقد و دانش‌آموخته رشته زبان‌های باستانی است که مقالات بسیاری درباره شعر فارسی معاصر به چاپ رسانده است. زحل نام دفتر شعر هاتف است که سال ۹۲ منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا