رونق اقتصادی کشورهای مجاور جاده ابریشم جدید در پی ابتکار چین/ جاده ابریشم جدید بزرگترین طرح سرمایه ‌گذاری جهان است    

یک اقتصاددان با اشاره به ابتکار چین در جاده ابریشم جدید که بزرگترین طرح سرمایه ‌گذاری است که تاکنون توسط یک کشور ارائه شده ‌است، اعلام کرد: این مهم می‌ تواند به ارتقای رونق اقتصادی کشورهای مجاور این مسیر و همکاری اقتصادی منطقه ‌ای، تقویت مبادلات، ارتقای آگاهی همگانی بین تمدن‌ های مختلف و رشد صلح و توسعه در جهان کمک کند.

بایزید مردوخی با بیان اینکه جاده ابریشم جدید اقدامی بزرگ است که منفعت مردم در سرتاسر جهان را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: این طرح نظام ‌مند است که باید به طور مشترک از طریق رایزنی برای یافتن منافع همگانی احداث شود و تلاش ‌ها باید در جهت ادغام استراتژی ‌های توسعه کشورهای همجوار این پروژه انجام گیرد.

او با تاکید بر پیش‌ نویس چین از دورنمای اقتصادی جاده ابریشم جدید، خاطرنشان کرد: دولت چین پیش‌ نویسی از دورنما و اقداماتی برای ساخت کمربند اقتصادی جاده ابریشم جدید و جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یکم جهت ارتقای اجرای طرح، ایجاد توان و حیات دوباره جاده ابریشم قدیمی، ایجاد ارتباط هر چه نزدیک‌ تر بین کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی و ارتقای همکاری موثر را به طور همگانی در مرتبه و اشکال جدید تهیه و منتشر کرده است.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه پروژه جاده ابریشم جدید توسط چین با هدف سرمایه ‌گذاری در زیربناهای اقتصادی صورت گرفته است، عنوان کرد: در این پروژه بیش از ۶۰ کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری کمربند اقتصادی راه ابریشم و راه ابریشم دریایی در نظر گرفته شده که از سه مسیر شمالی، مرکزی و جنوبی تشکیل شده است.

مردوخی با تاکید بر اینکه طرح راه ابریشم جدید طرح سرمایه ‌گذاری چینی است، تصریح کرد: این طرح سرمایه گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۷۷ کشور جهان تاثیرگذار است و توسعه دو مسیر تجاری کمربند اقتصادی راه ابریشم جدید و راه ابریشم دریایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا