رشته ایده هایی که سودآوری دارند

گل های پیونی رنگارنگ به تدریج زیر سوزن رقصان و نخ های بافنده در دستان «یین ایکسیان» شکل می گیرند و او مهارت های بومی گلدوزی خود را به صورت آنلاین نشان می دهد.

در پلتفرم ویدیویی کوتاه کوآیشو، اقلام گلدوزی شده از کفش گرفته تا کلاه و بالش، جشنی برای چشمان کسانی است که در حال مرور حساب کاربری کارگاه گلدوزی «شیه می» هستند، که توسط یین و دو خواهرش حدود پنج سال پیش تاسیس شد.

رنگ های پلی کروماتیک و جزئیات ظریف هنری بیش از ۵۰ هزار طرفدار را به اکانت کوایشو جذب کرده است.

در طول جلسات فروش مستقیم، این زن ۴۰ ساله تاکید می کند که مهارت های گلدوزی او از اجدادش در شهرستان لوفان، تایووان، مرکز استان شانشی در شمال چین به ارث رسیده است.

گلدوزی لوفان یک هنر محلی متمایز در شانشی است که سبک منحصر به فردی دارد. دارای تم های مختصر، الگوهای ساده، رنگ های روشن، اشکال اغراق آمیز و تکنیک های متنوع دوخت است.

هنر گلدوزی نفیس را می توان برای تولید محصولاتی با اشکال و فرم مختلف، به لطف طیف گسترده ای از رویکردهای هنری، از دوخت های تخت و تصادفی گرفته تا سوزن دوزی متمایز که می تواند جلوه ای برجسته و سه بعدی بر روی پارچه ایجاد کند، استفاده کرد.

این تکنیک ها ترکیب شده اند تا به گلدوزی لوفان سبکی ساده، روستایی و در عین حال جسورانه داده شود.

در مناطق روستایی محلی، گلدوزی راه خود را به زندگی روزمره باز کرده است. نقش‌های آن را می‌توان روی یقه‌های لباس محلی، سرآستین، دامن، شال، کلاه، رومیزی و کوسن‌های صندلی مشاهده کرد.

همچنین أقلام دارای گلدوزی به هدایای محبوب برای عروسی و تولد در میان ساکنان محلی تبدیل شده است.

خانم یین می گوید: بسیاری از زنان در لوفان در گلدوزی لوفان مهارت دارند.

به ویژه روزهای عروسی مانند یک نمایشگاه گلدوزی است، زیرا زنان ملافه‌های گلدوزی شده، روبالشی و انبوهی از لنت‌های کفش خود را برای تازه عروس‌ها عرضه می‌کنند.

یین و خواهرانش که در معرض این تاثیر فرهنگی قرار گرفته اند، مدتهاست که تمایل زیادی به صنایع دستی پیدا کرده اند، اما هرگز تصور نمی کردند که سرگرمی کوچک آنها تبدیل به تجارتی شود که از حمایت دولت برخوردار شود و نه تنها برای خانواده آنها، بلکه برای بسیاری از آنها و هم روستایی هایشان نیز ثروت به ارمغان بیاورد.

اخیراً کارگاه گلدوزی به عنوان یکی از ۶۶ «مورد نمونه» حمایت از نشاط روستایی توسط وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی و اداره کل بازآفرینی روستایی انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۷، این سه خواهر کارگاه گلدوزی شیه می  را تأسیس کردند.

در سال ۲۰۱۸، کارگاه گلدوزی شیه می به مرکز خدمات تجارت الکترونیک شهرستان لوفان پیوست، که یک پروژه رفاهی است که توسط دولت محلی اجرا شده است.

آنها از طریق این پلتفرم خدماتی مانند تبلیغات آنلاین، مشاوره و پشتیبانی تراکنش، مدیریت حساب الکترونیکی و تحویل و ردیابی محصول را دریافت کردند.

در سال بعد، مقامات محلی آموزش سنتی گلدوزی لوفان و تجارت الکترونیک را برای افزایش بهتر درآمد زنان محلی انجام دادند و یین و هر دو خواهرش برای آن ثبت نام کردند.

در حال حاضر، یین و خواهرانش بیش از ۳۰۰ زن محلی را در کسب و کار گلدوزی لوفان رهبری می کنند که ارزش صادرات سالانه بیش از ۳ میلیون یوان دارد.

این زنان در حال حاضر سالانه ۴۰۰۰ تا ۱۰ هزار یوان درآمد اضافی دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا