دغدغه و درخواست شهروندان منطقه ۱۵ با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد

✅ شهردار منطقه ۱۵ در نخستین نشست معتمدین و نمایندگان سمن های محلات  که با حضور عضو شورای اسلامی شهر برگزار شد:

🔸دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد.

🔸نخستین نشست معتمدین و نمایندگان سمن‌های محلات شهر تهران  با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ و سید احمد علوی عضو و رئیس ستاد سمن های شهر تهران و عضو شورای اسلامی شهر تهران در باب الرضای پایتخت برگزار شد.

🔸به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، نخستین نشست  هم اندیشی معتمدین و نمایندگان سمن های محلات شهر تهران با حضور سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در این منطقه  برگزار و  معتمدین و نمایندگان سمن های محلات ۱۹ گانه منطقه ۱۵ درخواست ها و نیازهای محلات خود را در زمینه های اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و نگهداشت بیان کردند.

🔸محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در این نشست ضمن تقدیر از حضور و نقش ارزشمند معتمدین در شناسایی نیازها و موضوعات قابل پیگیری در محلات گفت: دغدغه و مطالبات شهروندان در موصوبات بازدید میدانی سال گذشته پیگیری شد .

او با اشاره به ۵۶۴ مصوبه بازدید محلات ۱۹ گانه منطقه افزود: بیش از ۷۰ درصد این مصوبات تحقق یافت و پروژه‌های متنوعی در حوزه های خدمات شهری، فنی و عمران و حمل و نقل و ترافیک انجام و  در اختیار شهروندان قرار گرفته است، مابقی نیز در دست اقدام است و به زودی به بهره برداری می رسد.

🔸شهردار منطقه از دور سوم بازدید های محلات طی هفته آتی خبر داد و گفت: ما با حساسیت و دغدغه مندی لازم و با به کار گرفتن همه پتانسیل های موجود تلاش خواهیم کرد تا ضمن اجرای قوانین شهری، زمینه های ارتقای سطح خدمات را برای شهروندان در محیط های عمومی فراهم کنیم.

🔸شیری درادامه به دستاوردهای منطقه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نخست شهر تهران به لحاظ بهسازی معابر با پخش بیش از  ۱۰۱ هزار تن آسفالت، رتبه نخست میان مناطق ۲۲ گانه با صدور ۱۵۰۰ پروانه ساختمانی و نوسازی هزار و ۲۰۰ پلاک در بافت فرسوده،  مشارکت بینظیر شهروندان باب الرضای تهران در بزرگترین نظرسنجی مردمی پایتخت با ۱۴۰ هزار رای مردمی و کسب رتبه اول تهران به لحاظ مشارکت شهروندان در میان سایر مناطق از جمله دستاور‌های مدیریت شهری منطقه است که با  حمایت شهردار محترم تهران ، اعضای شورای شهر و تلاش همکارانم محقق شد.

مشارکت مردم در مدیریت شهری را مجدانه‌تر پیگیری می‌کنیم

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست ضمن تقدیر از روحیه مشارکتی و استقبال و پیگیری شهردار منطقه در برگزاری این جلسه گفت: این نخستین نشست با معتمدین و نمایندگان سمن های محلات شهر تهران  است که در منطقه ۱۵ برگزار می شود و نقطه عطفی است برای برگزاری این دست از جلسات در سایر مناطق شهر تهران است.

🔸او تاکید کرد که مشارکت در سطح محلات باید به صورت قانونمند عملیاتی و اجرایی شود تا بتوانیم گروه های مختلف مردمی را در اداره شهر بهتر و بیشتر دخیل کنیم چرا که اکثر معتمدین محلات همان شورایاران سابق هستند که ۲۰ سال است این سرمایه اجتماعی در کنار مدیریت شهری در دوره های مختلف حضور داشته است.

🔸علوی افزود: نهادهای فعال و اثرگذار در محلات باید دور هم جمع شوند تا برای محله تصمیم بگیرند‌. بخشی از هئیت امنای محلات را نمایندگان سازمان و ارگان‌های حاضر  در محلات و بخش دیگر را معتمدین محلات که از سوی شورای شهر انتخاب می‌شوند، تشکیل می‌دهند.

🔸رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران همچنین در این نشست از سایر ارگان ها و نهادها خواست تا در بودجه ریزی و مدیریت برخی از امور به توانمندی و قابلیت های هیات امنای محلات اعتماد کنند.

🔸علوی تاکید کرد: معتمدین محلات چشم ناظر شورای اسلامی شهر تهران در محلات هستند.

🔸رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در پایان از ادامه دار بودم نشست با معتمدین محلات و نمایندگان سمن ها در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

🔸همچنین بازدید از بوستان آزادگان، کوشک امیرسلیمانی، زندان هارون الرشید، دیدار مردی در آستان سید ملک خاتون(س) و دیدار با خانواده معظم شهید « مجید غلامی» از دیگر برنامه های سید احمد علوی رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران و عضو شورای اسلامی شهر تهران در باب الرضای تهران بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا