در وضعیت ملتهب کنونی باید مسیر شرایط مطلوب هموار شود/نیروی نظامی و انتظامی وارد دانشگاه نشده/ هنوز به بسیجی حق تیر داده نشده

نماینده مردم کرح، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: ما نماینده مردم هستیم و می پذیریم که کاستی ها و عملکرد گاها اشتباه ما موجب شده که مردم ازما نارضایتی داشته باشند و اکنون معترض شوند.

به گزارش و قلم مسیحا اقتداریان خبرنگار خبر مهم، یک نفر را می‌ شناختم، که در وداع با یک شهر

فقط چمدان اش را می‌ بوسید

زیرا که تنها بود….

روزهای پر التهاب پاییز ، زیر چکمه های درد، کمر خم کرده است و چشمانش با زبان باران هم مزه دار نمی شود چه رسد به تر شدن!

خورشید هم،چارقد طلوعش را از سر برکنده ،شاید نم باران ، خزان گیسوانش را بوسه زند، اما انگار او نیز میان هروله بودن و رفتن تن تبدارش را میان ابرها، رها می کند ، شاید ابر سیاهی چونان او را در آغوش کشد تا از فشردگی آغوشش فریاد شود و چکه چکه بر دشت لاله ها ببارد!

به هر گوشه ثانیه ها که سر میزنی، پرچم غم آویزان است و عقریه های ساعت زمان، دزدیده ثانیه ها را می پایند، مبادا یکی بیاید و سر از تنش بستاند!

آه از هر سو روانه شده مثل رودی که نمی داند به کدام سنگ برمی خورد، او نیز دیوانه وار فقط مسیری نا معلوم را گز می کند!

خدا هم صدایش دورگه شده نه می خندد نه می گرید ،نه یقه زمان را چاک می کند!

فقط آه می کشد و گیج آدم هایش شده است که چه شد اشرف شان خواند….

رنگ ایرانم پریده است ، مثل زنی که دردزایمانش نزدیک است و با لبانی خشک ای وای می گوید!

راستی رستاک هایی که قد کشیده بودند هم، میان برگ های پاییز فصل را وداع گفتند و رنگین کمان رویایشان برای همیشه پشت ابر ماند.

چه شد که به اینجا رسید شاهنامه ایران مان،

کجا چشمان امید را کور کردیم و دهل جدایی را نواختیم

این روزها

جدایی چه چیزهایی که از ما نگرفت و نبرد،کیلومترها امید

وموهایی که شانه کردیم،

و آن دست‌هایی که باندازه نگاه خورشید میفشردیمشان…

واما!

پس ازمدت ها تریبونی آماده شد تا بتوانیم حال تبدار این روزها را بر روی برگه های بهت زده مان ترسیم کنیم، به این امید که، شاید مرهمی بر روی تاول های سرباز شده اعتراضات پیدا کنیم و میان مویرگ های زمان بگذاریم‌.

علیرضا عباسی یکی از ۲۹۰نفر وکیلی است که با رای مردم کرسی وکالت و دادستانی مردم را بدست آورد و نامش به نام مردم کرج، فردیس، اشتهارد گره خورد و مردم هم دل بامید دادخواهی خود از وی بستند.

فرصت غنیمت عجیبی است که اگر آمد و نگرفتی اش، کلاهت پس معرکه می شود و امروز این دیدار همان غنیمت بود میان این همه دغدغه و دل آشوبی….

پاییز همیشه زیباست اما پاییز ۱۴۰۱چیز دیگری است…‌

سالن از همهمه خبرنگاران پر بود که، سلام هایی آشنا ما را به خود آورد با حدود ۴۵ دقیقه تاخیر این نماینده اخلاق مدار وارد جلسه شد…

حلسه قرار شد با پرسش و پاسخ باشد و چنین هم شد..

آقای نماینده پس از درود و سلام،شرایط فعلی کشور را ملتهب خواند و در رده و شرایط جنگ روایت ها برشمرد و بازهم رسانه‌ها را فصل الخطاب قرارداد و آنان را به روایان راستی و درستی تشبیه کرد و باز هم نقش مثمر ثمرشان را به آنان گوشزد کرد.

این نماینده مجلس از رسانه‌ها خواست که، مطالب شان به گونه ای باشد که، از ضریب اعتماد بالایی برخوردار باشد تا بتوانند این نشای امید و اعتماد را درمیان جامعه نیز بکارند.

عباسی با اشاره به اتفاقات ۲ ماهه اخیر گفت: مسائل مختلفی پس از فوت خانم مهسا امینی در این مدت اتفاق افتاده که به پیوست آن ناآرامی ها و درگیری هایی نیز در شهرها را سبب شده. قطعا درصد بالایی از این اعتراضات و انتقادات که درخیابان شاهد آن هستیم، برمی گردد به من مسئول که نتوانستم غایت رفاه مردم را برآورده کنم و باید در این راستا خودمان را اصلاح کنیم. ما با جان و دل این کاستی ها را قبول می کنیم. اما نباید فضا را به سمت و سویی ببریم که عنوان شود، مردم با نظام مشکل دارند. هر چند باید قبول کنیم که ما کوتاهی کردیم و برای رفع ایرادات ومشکلات بکوشیم.

عباسی در بخشی دیگری با عنوان این که ما در نوع وضعیت قیاس می‌شویم گفت: وضعیت موجود و وضعیت مطلوب که باید این دو از هم تفکیک شود. از خود پرسش می کنم آیا وضع موجود مناسب است؟ قطعا خیر، اما ما موظف هستیم در مسیر رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش و راهکار مناسب اتخاذ کنیم.‌.

تریبون در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و اولین پرسش مبنی بر صحت و درستی رأی گیری نمایندگان برای اجرای اشد مجازات برای معترضان، مطرح شد که نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد گفت: ابتدا عرض کنم که این موضوع نه رای بود و نه مصوبه ؛ مسئله مطرح شده در رسانه‌های بیگانه با شیطنت رسانه‌ای همراه بوده است، موضوع بیانیه ای بود که در پی حملات تروریستی شاهچراغ و حادثه اتوبان کرج از سوی نمایندگان مجلس نگارش و امضاء شد، این اقدام تنها موضع گیری بود، مصوبه و یا رای گیری صحت ندارد.

+ما صدای اعتراضات را می شنویم و اعتراضات پذیرفته است

عباسی تجمعات اعتراضی مقابل مجلس را مثالی واضح برتوجه و اهمیت دادن نمایندگان نسبت به صدای مردم ، دانست و افزود: روزانه ۲_۳ مورد تجمع مقابل مجلس اتفاق می‌افتد و این تجمعات همه رسیدگی می‌شوند، حاضرین در این تجمعات نه جایی را آتش می‌زنند و نه به کسی آسیب می‌رسانند. این نشان می‌دهد ما با تجمع مشکلی نداریم.

در این برهه زمانی تلفن داشتن جزو رفاهیات است؟ 

عباسی در بخش دیگری در پاسخ به این تیتر جنجالی که، ازسوی خبرنگار مطرح شد و آن این که آیا جدی گفتید که، تلفن دارید در رفاه هستید یا شوخی کردید، گقت: این یک شیطنت رسانه‌ای بود، بنده در مصاحبه با یک رسانه از دستاوردهای انقلاب گفتم، از مسئه گازرسانی، آب و برق و گاز و مناطق محروم تا مسئله تلفن و ارتباطات، آن خبرنگار با شیطنت رسانه‌ای آنطور که دوست داشته تیتر را انتخاب کرده است.

نماینده مردم کرج،فردیس و اشتهارد همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار که پرسید به این واقعیت پی برده اید که، کشور مال همه مردم است و می بایست اعتراضات شان را صادقانه بشنوید و پاسخ صادقانه بدهید و اگر به عدالت و انصاف برخورد و پاسخ داده میشد امروز شما از اعتراضات به اغتشاشات نام نمی بردید و دیگر این که آیا این واقعیت دارد، در برهه کنونی میان بسیج و مردم شکاف افتاده و رویکرد بسیج مردمی نیست؟ تصریح کرد: همانطور که پیش تر نیز عرض کردم، آری ما می پذیریم که کاستی ها و عملکرد گاها اشتباه ما موجب شده که مردم ازما نارضایتی داشته باشند اما بسیج خود مردم است و شکافی بین این دو نیست. هر زمان که با چالش و حادثه و اتفاقی همراه بودیم این نیروهای بسیجی بودند که پای کار بودند، از سیل و خوادث ناگهانی، تا بیماری کرونا و جنگ‌های بیولوژیک و… همیشه بسیج کمک حال کشور بوده است، این یعنی بسیج همراه مردم است‌. در خلال این اعتراضات نیز حتی به بسیج اجازه تیرنیز داده نشده است.

پس اگر شما می گویید بسیج و نیروی نظامی نیست این هایی که با مردم برخورد زشت و زننده می کنند که هستندو چرا شناسایی نمیکنید؟ دیگر سوالی بود که پرسیده شد و عباسی گفت: من اطمینان دارم بسیج خادم مردم است و حتی حق تیر هم به آنها داده نشده.‌‌..‌

(البته خبرنگاران قانع نشدند) 

+هیچ نیروی نظامی و انتظامی وارد دانشگاه نشده است

عباسی در خصوص پرسش دیگر خبرنگار حاضر مبنی بر دستگیری دانشگاهیان و جوانان نخبه نیز بیان کرد: هیچ دانشجویی داخل دانشگاه بازداشت نشده ، بلکه بیرون از دانشگاه اتفاق افتاده است. هیچ نیروی نظامی و انتظامی نیز وارد دانشگاه نشده ، ممکن است از سوی حراست و نیروهای دانشگاهی برخوردی داشته باشد. اما سعی داریم نقش پدری را برای دانشجویان ایفا کنیم. اگر ممنوعیت ورودی هم باشد از سوی دانشگاه، تصمیماتی جهت رسیدگی به این موضوع گرفته شده است.

وی افزود: این راهش نیست دانشجو فریاد آزادی در دانشگاه سر دهد اما دانشگاه را به تعطیلی بکشاند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم امتی ترین و ملتی ترین کشور بودند، افزود: مردم هم پایه ملت هستند هم پایه مذهب، احترام به ‌پرچم و نماد ملی باید انجام شود. البته عده ای کارهایی انجام دادند اما بنا ما بر این نیست که تقابل کنیم.

افزایش حقوق نمایندگان کذب است

عباسی در واکنش به خبری مبنی بر افزایش غیرمعقول حقوق نمایندگان، گفت: حقوق نمایندگان به اندازه همه افراد جامعه که قرار بود افزایش پیدا کند اتفاق افتاد، این افزایش حقوق طبق قانون حدود ۱۵ الی ۱۷ درصد بود.

چه اقدامات مثمر ثمری برای خبرنگاران یا باصطلاح افسران جنگ نرم انجام شده که لمس آن برای خود خبرنگار ملموس نیست و چرا نباید در صف اول وقایع باشند دیگر سوال خبرنگار حاضر در جلسه بود که عباسی پاسخ داد: رسانه در راستای شفاف سازی و جهاد تبیین نقش اصلی را ایفا می‌کنند. برای رفع مشکلات رسانه‌های استان البرز در قالب تعاونی مسکن و بیمه عشایری اقدام کردیم، در این میان آماده دریافت طرحی در راستای رفع ریشه ای معضلات قشر رسانه هستیم.

در ‌پایان نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد استمرار چنین نشست هایی را ضروری برشمرد و تصریح کرد: استمرار این نشست ها به این منجر میشود که، مطالبی ازسوی خبرنگاران مطرح می شود که شاید ما از موضوع بی خبر هستیم و این خود یک دیتای مفیدی است که می توانیم روی موضوع متمرکز شویم و چاره اندیشی کنیم ازسوی دیگر مطالب و تحت عنوان مسوول نیز از طریق تریبون آنها به گوش مردم رسانده می شود که نتیجه آن آگاهی بخشی و رشد مردم را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: پیشنهادات . ایرادات و انتقادات را باید یکجا شنید و برای رفع مشکلات از آنها بهره برد.

عباسی با اشاره به این که، با رای تک تک مردم کرسی وکالت آنها را برای دادستانی و دادخواهی به دست آوردیم ، گفت: ما به مردم این قول را می دهیم که، در مجلس، حوزه خدمات رسانی و تکریم مردم را به حداکثر برسانیم. بر این موضوع نیز واقف هستیم که، دستگاه های اجرایی نواقص و ایراداتی دارند که سبب شده مردم اظهار نارضایتی کنند، اینجاست که من نماینده موظف هستم به دور ازمسائل حاشیه ای به مشکلات مردم بپردازم‌.

گفتنی است از اهم سوالات مطرح شده در جلسه میتوان به. ‌‌..

+اگر بین مردم و بسیج شکاف وجود ندارد و بسیج حق تیر ندارد پس افراد کشته شده به دست چه کسی و یا کسانی کشته می شوند و چرا این لباس شخصی ها را شناسایی نمی کنند

+خبر افزایش پنجاه درصدی نمایندگان صحت دارد یا خیر

شما به عنوان نماینده مردم برای اصحاب رسانه چه تدابیر و اقدامات خاصی تاکنون تحت عنوان قانون ، در مجلس انجام دادید

+در شرایطی که شما بارها می گویید ازجایگاه خبرنگار باید صیانت شود آیا جای خبرنگار منتقد زندان است؟( ۵۰خبرنگار در زندان بسر می برند)

شما چه دفاعی از همکاران ما داشته اید؟

+نمک پاشی روی زخم مردم را تمام کنید این که یک ورزشکار یا هنرمند منتقد می شود برکنار کردن و محرومیت وی چه لزومی دارد

+استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها برای بازیافت زباله

+مشکل آب استان البرز و محیط زیست استان اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا