حجت الاسلام مجید نصیرایی، نماینده طبس در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی: آمریکا به دنبال کمرنگ کردن نقش ایران در تنگه هرمز است

نماینده طبس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: آمریکا به دنبال کمرنگ کردن نقش ایران در تنگه هرمز است.
حجت الاسلام مجید نصیرایی، نماینده طبس در مجلس با اشاره به طرح رییس جمهور آمریکا مبنی بر احداث کریدور هند خاورمیانه اروپا گفت: طرح پیش نهادی آمریکا برای اجرای پروژه ای که تجارت آسیای شرقی را از هند و با گذر از سرزمین های اشغالی به اروپا می رساند، در قدم اول برای مقابله با قدرت تاریخی و خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز طراحی شده است.
نصیرایی ادامه داد: در قدم بعدی می توان گفت آمریکا برای مقابله با طرح ترانزیتی یک جاده یک کمربند چین دست به کار شده و این پروژه از پیش شکست خورده را طراحی کرده است و اما هند نیز باید در این راستا با احتیاط بیشتری قدم بردارد.
نماینده طبس افزود: پروژه یک جاده یک کمربند سبقه ای تاریخی دارد و در حقیقت احیای مجدد جاده ابریشم است، ضمن اینکه این پروژه درحال آماده ‌سازی است و بخش بزرگی از این طرح به مرحله اجرا درآمده است و آمریکا نمی تواند با احیای طرحی تاریخی که بخش بزرگی از زیر ساخت هایش تکمیل شده مقابله کند.
این نماینده مجلس گفت: ضمن اینکه پروژه یک کمربند یک جاده تامین کننده منافع بسیاری از کشورهای منطقه است و مثل طرح های آمریکایی تنها هدف یک قدرت و هم پیمانانش را تامین نمی کند. از این رو یکی از اهداف اصلی آمریکا ضربه زدن به مسیر ترانزیتی بزرگ و تاریخی شرق به غرب است.
مهدی نصیرایی در رابطه با اهداف پشت پرده آمریکا در طرح کریدور هند خاورمیانه اروپا گفت: آمریکا همواره به دنبال تحریک ایران و به چالش کشیدن قدرت جمهوری اسلامی در منطقه است. هزینه هایی که آمریکایی ها و هم پیمانانشان در منطقه متحمل می شوند هم باعث نشده که غرب دست از اقدامات تحریک آمیز خود در قبال ایران بردارد ولی جمهوری اسلامی هشیار است و دربرابر تحرکات غرب در منطقه واکنش های مناسبی نشان می دهد.
نصیرایی افزود: با توجه به ظرفیت اقتصاد کشور های کوچک حاشیه خلیج فارس باید به ایده های توسعه و به مسیرهای حمل و نقل که توسط آمریکا برای منطقه طراحی شده با دیده تردید نگریست. آیا آمریکا واقعا به منظور رونق بخشیدن به تجارت شرق طرح کریدور هند خاورمیانه اروپا را طراحی کرده است؟!
این نماینده مجلس تصریح کرد: باید گفت هدف شماره یک آمریکا کمرنگ کردن نقش ایران در تنگه استراتژیک هرمز است. دور زدن تنگه هرمز و کاستن نقش ایران در آب های خلیج فارس به خصوص در حوزه صادرات نفت به اروپا، رویایی دور و دست نیافتنی کاخ سفید است.
وی افزود: تلاش واشنگتن و تل‌ آویو برای تسریع روند عادی ‌سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی منطقه پرده ای از این سناریوی ناموفق بود. که می تواند ثابت کند انگیزه ‌های آمریکا برای ارائه طرح پروژه ترانزیتی هند خاورمیانه اروپا بیش از آن که انگیزه‌ هایی اقتصادی باشد، اهداف صهیونیست ها را دنبال می کند.
مهدی نصیرایی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: آمریکا قصد دارد با این حربه اقتصاد رژیم صهیونستی را به کشورهای شرق و غرب گره بزند و از خلال این مسیر به ظاهر تجاری به اهداف سیاسی اش جامعه عمل بپوشاند.
نصیرایی در پایان تاکید کرد: اما هرگز نباید مکر دشمن را دست کم گرفت. باید آگاه بود که با اجرای کریدور جدید منافع اقتصادی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به خطر می افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا