تولید محصول مشترک دریایی ایران و روسیه

تولید محصول مشترک دریایی ایران و روسیه

معاون وزیر صمت گفت: هر دو کشور ایران و روسیه صنایع دریایی پیشرفته‌ای دارند و چرا ما نباید بتوانیم یک محصول مشترک تولید کنیم؟

منوچهر منطقی منطقی یادآور شد: امروز برای توسعه و افزایش تجارت با این همسایه شمالی، نیازمند سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته هستیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه پیشنهاد ما این است که یک کمیته مشترک به‌خصوص در صنعت حمل و نقل ایجاد کنیم.

معاون وزیر صمت افزود:این گونه مسائل بر مبنای نقشه راه پیش می رود واعضای کمیته با نشست‌های نزدیک می‌توانند مسائل فی‌مابین را حل وفصل کنند.

منطقی تاکید کرد: از آنجایی که این کار در حال شروع است، مسائل زیادی فراروی آن وجود دارد واگر مراقبت نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو به معنای رقابت است چرا که دو رقیب بزرگ سنتی یعنی چین و ترکیه نیز حضور دارند.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: همواره با دو رقیب مواجهیم که از آمادگی کامل برای حضور در بازارها برخوردارندوما نیز باید وارد پیست مسابقه شویم.

منطقی ادامه داد: نوآوری‌ها، فرصت‌های سیاسی و فرصت‌های همسایگی، همگی امکانات و عواملی است که باید حداکثر استفاده را از آنها انجام دهیم.

وی به سفر اخیر رئیس جمهور روسیه به تهران اشاره کرد و گفت: مسوولان سیاسی دو کشور فضای عمومی را برای توسعه همکاری‌ها فراهم می‌کنند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد:حالا در یک پله پایین‌تر باید بتوانیم از این فضای عمومی استفاده کنیم و چینش‌ها را در سطوح دیگر انجام دهیم.

منطقی خاطرنشان کرد: امروز توسعه همکاری‌ها در سطح وزیر مطرح شده و باید به سطح معاون وزیر برود و صنایع شروع به کار کردن کنند.

وی اذعان کرد: فراموش نکنیم که فرصت زیادی نیز نداریم، زیرا صنعتگران ترکیه و به‌ویژه چینی‌ها، ساز و کارشان برای این مهم مهیا است.

معاون وزیر صمت عنوان کرد:نمایشگاه فقط یک نقطه شروع است؛باید پس از این رویداد روس‌ها را برای حضور در کشوروحضور در نمایشگاه‌های خود دعوت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا