تولید بنزین یک گام به جلو رفت

‌تولید بنزین در سال جاری به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسید است که این میزان تولید در سال گذشته ۹۶.۹ میلیون لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی گفت: در بخش نیروگاهی مصرف گازوئیل ۸۰درصد رشد داشته ومصرف سوخت مایع دو میلیارد لیتر بیشتر شده است.

جلیل سالاری اظهار کرد: به منظور ایجاد هاب انرژی وداشتن اسکله‌های اختصاصی، مسیر ناوگان را توسعه دادیم ودر بخش مسیر دریایی نیز اقداماتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات در راستای گسترش فراورده سوآپ و ترانزیت صورت گرفته است.

سالاری با اشاره به صادرات محموله گازوئیل به افغانستان، گفت: هفته گذشته توانستیم صادرات این محموله را به قیمت هر تن ۱۱۰۰ دلار داشته باشیم.

وی گفت: به غیر از تولید بنزین، ۵۷ درصد از سبد حمل ونقل وتوزیع کشور را تا شعاع ۵۰۰ کیلومتری از طریق نفتکش تامین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی افزود: با توجه به اهمیت کیفی‌سازی محصولات ۳۰ درصد از سود عملیاتی پالایشگاه‌ها برای این مسئله هزینه می‌شود.

سالاری تصریح کرد: در دولت فعلی تولید گازوئیل از ۱۰۸میلیون لیتر به ۱۱۲میلیون لیتر افزایش یافته که معادل رشد سه درصدی در این بخش است.

وی گفت: اختلاف بالای قیمت با کشورهای همسایه انگیزه ای برای قاچاق بنزین است که طرح‌هایی اجرا شده تا نظارت و کنترل صورت گیرد.

سالاری افزود: مطالعات و طرح‌های اولیه پروژه‌ها انجام شده و به دنبال مجوزهای شورای اقتصاد برای تأمین منابع بانکی پیش‌بینی شده هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی تاکید کرد: باید دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها در خصوص سامانه صدف مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تعهدات دولت توسط دولت سیزدهم انجام شده است. طرح‌ها و پروژه‌ها مورد غربالگری و ساماندهی ساختاری امنیت غذایی و انرژی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت فراورده‌های نفتی با اشاره به ایجاد درگاه مجوزها در  وزارت نفت گفت: امضاهای طلایی در وزارت نفت متوقف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا