بیانیه جدید فدراسیون ووشو در واکنش به اطلاعیه وزارت ورزش

*🚨هشدار به وزیر مردودی ورزش!*

♨️جناب وزیر، باشگاههای مردمی و بخش خصوصی را که حمایت نکردید و یکی یکی دارند کنار می‌کشند. دیروز خوشه طلایی، وامروز ون پارس اصفهان و فردا نوبت شهدای رزگان البرز است.
شما پشت تریبون فقط حرف می‌زنید و شعار می‌دهید! مراقب باشید که عملکردتان در دایره افکار عمومی است. ۸۰ نماینده مجلس نسبت به عملکرد شما ناخرسندند و…

پایه‌ها و جایگاه وزیر تحمیلی ورزش لرزان است! آقا خودتان بروید! اینهمه نماینده محترم مجلس شما را استیضاح کردند و سه مرتبه از آنها کارت زرد دریافت کردید. این یعنی ناکار آمدی شما و وزارتخانه شما! و چقدر بدلیل انتخاب افراد بی کفایت و انتصاب برخی مدیران غیر متخصص در امور ورزش، وزارت متبوع خود را به چالش کشیده‌اید! و حتی با عملکرد ضعیفتان موجب انزوای برخی از شایستگان و مدیران نخبه ورزشی ایران شدید و دهها موارد دیگر که نشانه آنست که شما در سیاست‌گذاریها و عدم درک صحیح و روشن از اوضاع نابسامان ورزش کشور، باعث شدید که بانوان و مردان ملی‌پوش و قهرمانان و افتخار آفرین و حتی جوانان ورزشکار و آینده‌دار ترک وطن کنند و برای ادامه فعالیت خود با پرچم کشورهای دیگر در میادین جهانی حضور یابند.‌
افزون بر آن، حذف باشگاه پرافتخار استقلال را باید از بی‌توجهی و غفلت شما و دستپخت مدیران نالایق شما برشمرد.
از وضعیت ورزش اسفبار شهرستانها و مناطق محروم و استانها گفتنی‌ها زیاد است که در فرصتی دیگر به آن خواهیم پرداخت. از همه مهمتر اینکه افرادی را از صدا و سیما و یا رسانه‌ها آورده‌اید که از شما حمایت کنند و متاسفانه هنوز چند هفته از آبروریزی در ورزشگاه و حمله به بانوان مستقر در اردو و نیز مصدوم کردن بانو بلند آوازه و قهرمان شایسته شهربانو منصوریان نگذشته و بازتاب وسیعی در محافل ایران و جهان داشته که آنهم دست‌پخت شماست. البته حضرتعالی تنها مقصر نیستید، بلکه مشاوران و آقای مخبر معاون اول و همچنین رئیس جمهور که در ورزش هیچ تخصصی ندارد و متاسفانه بدون مطالعه و شتابزده و با توصیه برخی از نهادهای دیگر و مقامات سیاسی وی را پیشنهاد کرده بودند نیز مقصرند!

‌از جانب دیگر، در گذشته عملکرد ناموفق جناب وزیر در سازمان کیش و باشگاه سایپا در دولتهای مختلف مبین آن بود که یک وزیر شجاع که بدون وایستگی‌ها و در پرتو انتخاب مدیران مدبر و صاحب نام و استراتژیک و سرکشی و نظارت بدون تشریفات و با کارگروه مشاوران صدیق و توانا موقعیت بهتری برای توسعه ورزش کشور، بویژه در مناسبات بین‌المللی اقدام می‌کرد. در حالیکه امروزه ورزش در دیگر کشورها سیستماتیک و در پرتو علم و دانش و سرمایه گذاریها و نیز فراهم کردن امکانات لازم، بخصوص توسعه ورزش پیش می‌تازند و حضرات با صرف اینهمه هزینه هنوز نتوانسته‌اند برای ترمیم و نوسازی و بهبود و کیفیت ورزشگاهها اقدامات فوری و اساسی بردارند و امروز ورزش ایران بیک خانه تکاتی در همه ابعاد نیازمند است. و از سویی دیگر دول و کشورها برای تقویت و بنیان ورزش خود در زمینه‌ علمی، اجرایی، اداری و فنی با کمک مشاوران زبده خارجی در پرورش و مدیریت و بهره‌گیری لازم جهت پیشرفت، یک روز را هدر نمی‌دهند. از نگاه دیگر امروزه ورزش بعنوان یکی از فاکتورهای اساسی جوامع توسعه یافته محسوب می‌شود. چرا که زندگی ماشینی و صنعتی ‌و گسترش شهرنشینی و نیز فضای پرفشار کار در موسسات دولتی و خصوصی ایجاب می‌کند در کنار فعالیتهای روزانه، امکانات ورزشی برای همه احاد کشور فراهم شود و مساله تربیت بدنی در تضمین سلامت جسم و روان جامعه مورد توجه واقع شود.‌ و اکنون وزارت ورزش و جوانان و نیز ادارات کل و هیئت‌ها و فدراسیونهای ورزشی برای جلوگیری از برخی فسادها و بزهکاریها در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی و بویژه در حوزه مسئولیتهای خود چه اقدامات اساسی به عمل آورده‌اند؟ و آیا تاسفبار نیست که کشوری چون ایران با این همه جوانان مستعد بخصوص در رشته فوتبال و ثروت ملی هنوز فدراسیونش در تهیه “ویدو چک” تجهیز شود، مایه خفت و خواری نیست؟ شما که‌ متولی ورزش هستید، نباید به هر ترتیب و با رایزنیها از دولت کمک بگیرید تا این همه اعتراض و حاشیه‌ها در پیرامون رقابتهای باشگاهی و متهم کردن برخی داوران و کمیته داوران صورت نگیرد؟

بهر شکل، نیازمندیهای جوانان ورزشکار و کمبود امکانات در تهران و سایر شهرستانها یکی و دو تا نیست. آقای وزیر ورزش برای حمایت و کمک و مساعدت از مدیران و افراد علاقمند به بخش خصوصی چه اقدامات سازنده به عمل آورده‌اند؟ که متاسفانه ‌گفته می‌شود بواسطه عدم حمایت مسئولان ورزشی و برخی از بی‌عدالتی‌ها، درحال کنار رفتن هستند.‌ باز هم در این زمینه و در باب نابسامانیهای ورزش کشور و مدیریت ناکارآمد آن خواهیم نوشت. چون نقد کردن از وضعیت ورزش یکی از رسالت نویسندگان رسانه‌هاست. و امید آنکه پاسخ روشنی از سوی وزارت ورزش دریافت کنیم. و افزون بر آن این حق را قائلیم که آقایان متولی ورزش جهت رفع ابهامات سخن بگویند.

✍️ سید هدایت‌الله بهبهانی_ رئیس فدراسیون ووشو

این در حالی است که باشگاه های مردمی نیز اطلاعیه ای صادر کرده اند؛
در وصف
*بکار گماردن افراد ضعیف، غیر متخصص*
قابل توجه وزیر ورزش آقای دکتر حمید سجادی که در پست دادن به عاصم یوسفی های مستند ساز در جه چهار ، مهیار عسگریان خودرویی مدیران سابق اخراجی ، جدید شرکت توسعه ، نگهدار اماکن ورزشی کشور .
یکی مستند ساز
آن دیگری متخصص در خودروهای سنگین

*از فرمایشات امام علی( ع )*
بسیار بسیار کارا ، عبرت آموز برای دکتر سجادی، مسئولین ، مدیران ارشد کشور.

*ایمان و تقوا*
در گزینش افراد بر حسب نوع مسئولیت، باید تقوا و ایمان آنان ملاک قرار گیرد; زیرا ایمان به خدا و تسلیم در برابر اوامر او آنچنان تعهد و الزامی در انسان ایجاد می کند که از کوچک ترین عمل خلاف احتراز می کند و برای او مسئولیت در مقابل خدا، از هرگونه قانون و مقام مافوق رجحان دارد، و تنها خدا را حاضر و ناظر اعمال خود می بیند.
در نظام اسلامی، خدامحوری و تقواگرایی، اساس کار و سازندگی است و همه چیز با معیار تقوا ارزیابی می گردد. امام علی(علیه السلام) شیوه برخورد و اصول مدیریت را در نامه خود به مالک اشتر، از تقوا و خداگرایی آغاز می کند و او را به ترس از خدا فرمان می دهد و اینکه اطاعت خدا را بر دیگر کارها مقدّم دارد و از آنچه در کتاب خدا آمده، از واجبات و سنّت ها، پی روی کند، دستوراتی که جز باپی روی آن هارستگار نخواهد شد، و جز با نشناختن و ضایع کردن آن ها جنایت کار نخواهد گردید. به او فرمان می دهد که خدا را با دل و دست و زبان یاری کند; زیرا خداوند پیروزی کسی را تضمین می کند که او را یاری دهد، و آن کس را که او را بزرگ شمارد بزرگ می دارد، و به او فرمان می دهد تا نفس خود را از پی روی آرزوها باز دارد و هنگام سرکشی رام کند که “نفس همواره به بدی وا می دارد، جز آنکه را خدا رحمت آورد.” (یوسف: ۵۳)۳
۲٫ آزمایش لیاقت‌ها
منظور از «آزمایش لیاقت ها» این است که کارایی و مهارت و سایر ویژگی های افراد در هنگام پذیرش مسئولیت، لحاظ گردند;* یعنی افراد باید بر اساس تعهد و نوع تخصص و توان اجرایی، انتخاب و به کار مورد علاقه گمارده شوند** و هیچ گاه نباید روابط جای ضوابط را گرفته، لیاقت ها و شایستگی ها قربانی دوستی ها و مسائل خویشاوندی گردند* از این رو، حضرت به مالک اشتر می فرماید: «سپس در امور کارمندانت بیندیش و پس از آزمایش، به کارشان بگمار، و با میل شخصی و بدون مشورت با دیگران، آنان را به کارهای گوناگون وادار نکن; زیرا این نوعی ستمگری و خیانت است.»۴
بنابراین، احراز وجود شروط، لازم است و اصولی همچون «برائت» و یا اصل «عدم» در انتخاب مدیران و کارگزاران کارایی ندارد.
نکته دیگری که در این فراز از نامه آمده، آن است که مشورت در هر کاری لازم است، بخصوص در گزینش; به خاطر حساسیت موضوع، هرگز نباید نظرها و سلیقه های شخصی ملاک قرار گیرند. اصولا انتخاب افراد بر اساس مشورت سه فایده دارد:
الف. اگر انتخاب شخص طبق نظر و صلاحدید چند نفر باشد ضریب صحّت گزینش را بالا می برد.
ب. گزینش افراد بر اساس مشورت و به صورت شورایی، امکان گزینش افراد فرصت طلب و نفوذی را منتفی می کند.
ج. در گزینش شورایی همه اعضای گزینش، لزوماً خود را موظّف به همکاری همه جانبه با فرد گزینش شده می بینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا