برگزاری دوره آموزشی پیاده سازی نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران

معاون توسعه پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری دوره آموزشی پیاده سازی نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ ” زهره حسامی” گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در راستای ابلاغ نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست به مناطق ۲۲ گانه، و با هدف آشنایی روسای محیط زیست مناطق و کارشناسان محیط زیست مناطق و نواحی با نظامنامه مذکور و تسهیل در پیاده‌سازی آن اقدام به برگزاری دوره آموزشی پیاده سازی نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست کرد.

در این دوره ۸ ساعته ضمن تشریح گام به گام مراحل و فرآیندهای ده‌گانه نظامنامه، اهم روش‌های اجرایی نظامنامه از جمله روش ارزیابی ریسک‌ها و فرصت‌ها، ارزیابی جنبه‌های محیط زیستی، نحوه تعیین ریسک‌های دارای اولویت و جنبه‌های بارز، تعریف هدف مناسب برای جنبه بارز شناسایی شده، آشنایی با دستورالعمل نحوه برگزاری تمرین‌های محیط زیستی مطابق فرآیند و همچنین درخصوص دستورالعمل ارزیابی پیمانکاران و نحوه تکمیل و امتیازدهی چک‌لیست‌ها بحث و تبادل نظر شد.

در حاشیه دوره آموزشی مذکور، کارگاهی درخصوص شناسایی جنبه‌های محیط زیستی هر منطقه و چگونگی کمی‌سازی آن با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه برگزار و تحلیل شدد.

همچنین طی مباحث انجام شده، برخی از ابهامات موجود در نظامنامه شفاف و مرتفع شد. اجرای آن در سال اول در مناطق متضمن درک و استخراج آسیب‌های احتمالی با توجه به نوپا بودن آن و منجر به بازنگری و بروزرسانی دستورالعمل‌های اجرایی در راستای جامعیت هرچه بیشتر نظامنامه می شود.

معاون توسعه پایش این اداره کل افزود: امید است در پایان دوره آموزشی مذکور، با مشارکت حداکثری فراگیران، بتوانیم نظامنامه یکپارچه مدیریت محیط زیست را با رویکرد بهبود مستمر در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران پیاده‌سازی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا