برجام به جمع‌بندی نهایی می رسد

برجام امشب توسط وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین جمع بندی به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی می‌ رسد.

وزیر امور خارجه گفت: به طور مشخص روی سه موضوع در حال انتقال پیام از طرف آمریکایی هستیم. روزهای آینده آخرین نظرات را اعلام می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد: در منطقه، وزرای امور خارجه قطر و عمان و در اروپا فرانسه و ایتالیا در مذاکرات همکاری می‌کنند.

او تاکید کرد: آمریکایی‌ها در گفتگو، مشکلات خودشان را بزرگ می‌کنند.

وزیر امور خارجه  اظهار کرد: به آمریکایی‌ها با صراحت گفتیم اگر نظرات ما که در مورد این موضوع، منطقی است، تأمین می‌شود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم که وارد مرحله اعلام توافق شویم و جمع بندی را با حضور وزرای امور خارجه در وین برگزار کنیم.

او عنوان کرد: مراحل بعدی را بر اساس جدول زمانبندی و توافق پیش می بریم.

وزیر امور خارجه  افزود: آمریکایی‌ها پیام می‌دهند در آستانه انتخابات کنگره هستند اما برای قدم نهایی، حتماً طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: در تمام مراحل مذاکره، موضوعاتی که می‌توانستیم و زیر خط قرمز ما بود، انعطاف نشان دادیم و آنها به خوبی می فهمد.

او  تاکید کرد: طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین نسبتا در دو موضوع انعطاف شفاهی خودش را بیان کرده که باید تبدیل به متن شود.

وزیر امور خارجه اشاره کرد: در موضوع سوم یعنی زمینه‌ی تضامین باید واقع‌بینی طرف آمریکایی را داشته باشیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها واقع‌بینی نشان دهند، در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم و اگر نشان ندهند، دنیا به آخر نخواهد رسید.

او اعلام کرد: حداکثر تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خودمان راجع به مسائل باقیمانده را به طور مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه گفت: سپس باید بازخورد و واکنشی آمریکایی ها را ببینیم.

امیرعبداللهیان یادآور شد: اگر طرف آمریکایی با انعطاف باشد در نقطه توافقنامه خواهیم بود و اگر واکنش آمریکایی تکرار مصیبت‌های داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر حرف بزنیم و گفتگو کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا