اهمیت نرم افزارهای استاندارد هلو به دلیل پیچیدگی های مالیاتی

استفاده از نرم افزارهای استاندارد گروه مهندسی نرم افزار هلو به دلیل پیچیدگی های مالیاتی در اصناف اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

حمیدرضا صدیقیان راد_ مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر برای بیش از ۱۵۰ صنف با جمعیتی یک میلیون نفری محصولات نرم افزاری هلو ایجاد و استفاده از آن فراگیر شده است.

او افزود: در شرایط کنونی برای شرکت های بازرگانی، خدماتی و پیمانکاری نرم افزار هلو بر مبنای تقاضا مورد نیاز طراحی شده است.

صدیقیان راد با تاکید بر اینکه بحث پیچیده حسابداری در نرم افزار ساده سازی شده و مشتریان می توانند اعتماد کنند، تصریح کرد: اگر اصناف تمام مسائل مالی را به نرم افزار بدهند اطلاعات دقیقی به سامانه مودیان ارسال می کند و همین مسأله باعث شده تعداد کاربران این نرم افزار به بیش از یک میلیون نفر برسد.

صدیقیان با اشاره به اینکه در بحث مالیاتی قوانین و مقررات زیادی وجود دارد اظهار کرد: اگر اصناف اطلاعات کافی نداشته باشند احتمال در بحث مالیات اشتباه به وجود می آید و از طرف دیگر برخی اصناف به تازگی وارد چرخه مالیات ستانی شده اند، به همین دلیل بیش از گذشته به نرم افزارهای مالیاتی نیاز دارند و از طریق همین نرم افزارها می توانند با سامانه مودیان ارتباط بگیرند.

موضوع افزایش مالیات دریافتی دولت از اصناف در روزهای اخیر خبرساز شده، بخیر از این مسأله ناشی از عدم آگاهی اصناف سنتی از سازوکار مالیاتی است. در واقع در حال حاضر دولت هم به دنبال افزایش فشار مالیاتی بر اصناف نیست اما این موضوع برای بسیاری از اصناف شفاف نیست زیرا نسبت به سازوکارهای مالیاتی بی اطلاع هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا