انتقال مواد اولیه و تجهیزات تولید صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی ایران به انگلیس بررسی شود

رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران گفت: به دنبال بررسی موقعیت‌هایی برای انتقال مواد اولیه و تجهیزات تولیدی ایران در زمینه‌های دارویی، صنایع غذایی و کشاورزی به کشور انگلیس هستیم.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران با هماهنگی انجام شده از سوی وزارت امورخارجه و سازمان توسعه تجارت ایران ضمن بازدید از پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور با عضو هیات رئیسه و رئیس انجمن صادرکنندگان این استان نیز دیدار کرد.

در این دیدار، رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران در خصوص مبادلات تجاری سال گذشته میان این کشور و ایران اظهار کرد: بخش اعظمی از این مبادلات تجاری مرتبط به حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و دارویی بوده و در کنار آن تعاملات اقتصادی نیز در حوزه خدمات و تامین مواد اولیه میان ایران و انگلیس صورت گرفت.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران که بر روابط تجاری میان این کشور و دیگر نقاط دنیا اثر گذاشته است، افزود: کشور انگلستان در حوزه‌هایی مانند صنایع دارویی و غذایی که به سلامت انسان‌ها مرتبط است آنچنان به تحریم‌های اقتصادی پایبند نیست و به صورت جدی خواستار تعاملات تجاری میان ایران و انگلیس هستیم.

مایکل برادلی عنوان کرد: بیشتر شرکت‌های بزرگ انگلیسی که در حال حاضر با آمریکا کار می‌کنند، حاضر به پذیرش ریسک نادیده گرفتن تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه ایران نیستند اما اکثر شرکت‌های متوسط و کوچک این کشور به گسترش سطح روابط تجاری با ایران تمایل دارند.

رایزن بازرگانی سفارت انگلیس در تهران بیان کرد: ما به دنبال موقعیت‌هایی برای انتقال مواد اولیه و یا ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی ایران در زمینه‌های دارویی، صنایع غذایی و کشاورزی به کشورمان هستیم.

وی خواستار معرفی شرکت‌های بزرگ و فعال صنایع دارویی و غذایی و یا گروه‌های مهم تولیدی در حوزه کشاورزی استان البرز شد تا در این راستا تعاملات تجاری میان انگلیس و ایران را گسترش دهند.

برادلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم اتاق بازرگانی البرز در برنامه‌ریزی برای حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی این استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور، خواستار هماهنگی برای برگزاری یک جلسه گفتگو با مسئولان این اتاق شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا