استفاده از ظرفیت های فناورانه مراکز علمی در حفاظت از محیط زیست

مدیر کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران بر اهمیت دستیابی به رویکردهای نوین و بهره‌گیری از ظرفیت های فناورانه مراکز علمی در مقابله با چالش های محیط زیستی کلانشهر تهران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی» در نشست تخصصی ابعاد فناورانه چالش های محیط زیستی کلانشهر تهران که به میزبانی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد،با اشاره به اینکه  برخی از چالش ‌های محیط زیست به سیاست گذاری های محیط زیستی مرتبط است گفت: برخی دیگر از چالش‌ها و بحران‌های محیط زیستی نیز با راهکارهای فناورانه قابل‌ رفع می‌باشند. تکنولوژی طی سال‌های اخیر، ابعاد مختلف زندگی انسان را متأثر نموده است. فناوری‌ها دارای آثار گسترده‌ای بر اقتصاد، تولید و محیط‌زیست می‌باشند و درواقع به‌کارگیری تکنولوژی موجب کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار و تولید زائدات، کاهش آلودگی‌ها، پایش و رصد بهینه چالش های محیط زیستی می شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران تلاش کردیم رویکر نوین فناورانه ای را با عنوان «هوش سبز» برای مقابله و کنترل چالش های محیط زیستی شهر تهران مد نظر قرار دهیم اظهار داشت: بسیاری از چالش های محیط زیستی از جمله پسماندهای فضای سبز، پسماند بیمارستانی ، پالایش آنلاین، تهیه ارزش اکولوژیک ، DSSو دیگر حوزه های محیط زیست از مسایلی هستند که میتوان برای آنها راه حل های فناورانه و نوآورانه یافت، لذا انتظار داریم پژوهشکده محیط زیست با نگاه پژوهش محور با شهرداری تهران همراه شود و فرصتی برای شکل گیری یک فضای اندیشه ای مناسب در راستای حل معضلات محیط زیستی پایتخت چه در حوزه مشارکت های مردمی و آموزش و دیگر حوزه های محیط زیست باشد.

حسینی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده محیط زیست در حل مسایل و چالش های محیط‌زیستی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار اظهار داشت: در راستای شناسایی مشکلات و آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف محیط زیست ،بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی، تجربی، مشاوره‌ای و فناورانه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد تاکید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا