ارتقاء «کارخانه جهان» با فناوری پیشرفته، انرژی جدید و اصالت

داشتن یک کسب و کار تولیدی بی نظیر و حجم تجارت خارجی خوب باعث شده عنوان «کارخانه جهان» به «دونگ‌گوان» در استان «گوانگ‌دونگ» (جنوب چین) اعطا شود.

دونگ‌گوان به عنوان بیست و چهارمین شهر چین که تولید ناخالص داخلی آن از یک تریلیون یوان (۱۴۰٫۶۲ میلیارد دلار) فراتر رفته، با فناوری پیشرفته (های‌تک)، انرژی جدید و اصالت در حال پیشرفت به سوی جلو است؛ این مشخصات به غیر از کلیشه‌های شناخته شده از این شهر به عنوان کارخانه گوشی‌های تلفن همراه و تولید لباس است.

تحقیقات پیشرفته های‌تک

در این «کارخانه جهان» یک پروژه علمی-فناوری در کلاس جهانی تحت عنوان «مرکز منبع نوترون جوششی چین» قرار دارد. بیش از هزار کار پژوهشی از زمان راه اندازی آن در آگوست ۲۰۱۸ به سرانجام رسیده است.

«چن هه‌شنگ» مدیرعامل مرکز منبع نوترون جوششی چین و عضو «آکادمی علوم چین» می‌گوید یک منبع نوترون جوششی شبیه یک میکروسکوپ فوق العاده برای کمک به مطالعه ریزساختار برخی مواد عمل می‌کند.

وی مرکز منبع نوترون جوششی چین را برجسته‌ترین زیرساخت برای مرکز ملی علمی جامع در «منطقه خلیج بزرگ گوانگ‌دونگ-هنگ کنگ-ماکائو» می‌داند.

تاکید بر انرژی جدید

شرکت «گرین‌وی تکنولوژی» که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده، یک تولید کننده مطرح باتری‌های لیتیوم-یون برای مصارف وسایل نقلیه کوچک و ذخیره انرژی مانند دوچرخه‌های برقی، موتورسیکلت‌های برقی، پهپادها، ربات‌های هوشمند و تجهیزات صوتی است.

شرکت گرین‌وی با داشتن بیش از مشتریانی از ۸۰ کشور و منطقه جهان حدود ۲۶۰ میلیون یوان در حوزه تحقیق و توسعه طی سه سال گذشته سرمایه گذاری کرده تا رقابت‌پذیری خود را در بازار انرژی جدید تضمین کند.

«لیو تسونگ» معاون رئیس شرکت گرین‌وی می‌گوید این شرکت به لطف برنامه‌ریزی زودهنگام و واکنش سریع به سرعت رشد یافته و ۲۰ درصد سهم بازار اروپا را در اختیار دارد.

بر اساس آمارهای رسمی، صنعت انرژی جدید دونگ‌گوان در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۱۱٫۳ درصدی درآمد بوده و به ۶۶٫۷۳ میلیارد یوان  رسیده است.

اصالت در تولید

دونگ‌گوانگ علی‌رغم تاکید بر های‌تک و انرژی جدید همچنان اهمیت فراوانی برای تولید قائل است، امری که به بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی شهر کمک می‌کند.

تولید اسباب بازی به عنوان یکی از ستون‌های صنعتی شهر دونگ‌گوان بیش از چهار هزار تولید کننده و حدود ۱۵۰۰ شرکت پشتیبانی دارد.

در میان این شرکت‌ها «توی‌سیتی» پیشتاز مسیر برندهای قدرتمند و ارزش افزوده بیشتر است.

«جنگ بئو» بنیانگذار توی‌سیتی در عین حال که اسباب‌ بازی‌های مد و بورس روز طراحی‌شده توسط شرکتش را معرفی می‌کرد، گفت: اصالت کلید موفقیت شرکت ماست.

به گفته وی شرکت‌های اسباب‌ بازی معمولا تولید پیمانکاری را انتخاب می‌کردند اما حالا وضعیت فرق کرده و خلق برندهای اصلی که دارای مالکیت معنوی هستند باعث استقلال و سودآوری برای شرکت‌های اسباب بازی شده است.

جنگ افزود: گردش معاملات سالانه توی‌سیتی از ۱۰۰ میلیون یوان فراتر رفته و از زمانی که شرکت مسیرش را به سوی اصالت تغییر داده، سود آن بیش از سه برابر شده است.

علاوه بر این، تدابیر حمایتی دولت محلی مانند پشتیبانی مالی، مراکز اسباب‌بازی مد روز و رقابت‌های طراحی مد چینی به منظور ایجاد یک زنجیره صنعتی کامل برای تولید، به اجرا در آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا