ارتباطات عامل حیاتی انسان است

ارتباطات مهمترین عامل در زندگی فردی و اجتماعی انسانهاست.هر جایی که انسان وجود داشته باشد ارتباطات عامل حیاتی است. انسان از بدو تولد تا زمان مرگ درگیر فرایند ارتباطات است و این مهم با ابزار مختلفی مانند زبان، زبان بدن، حتی ارتباطات غیر کلامی و اشاره ها صورت می گیرد.

ارتباطات مهمترین بخش اتصال انسان به جهان پیرامونش و دیگران می باشد که این اتصالات انواع مختلف دارد ارتباطات محوری در خانواده،دوستان و ارتباطات حرفه ای و اجتماعی‌؛و در حقیقت ارتباطات مانند نخی است که ما را به یگدیگر متصل می کند و هر چه این ارتباطات بهتر باشد زندگی انسان پر رنگ تر و مفهوم بخش تر است.
در محیط های گسترده تر مانند سازمان ها این ارتباطات به یک سطح جدید از پیچیدگی و اهمیت می رسد و روابط عمومی ها به عنوان نقطه مرکزی آن عمل می کنند‌. آنها مانع از ایجاد ابهامات، تسهیل کننده تبادل اطلاعات و سازنده پلی برای ارتباطات پویا هستند‌،بنابراین در هر مجموعه ای از جمعیت کوچک خانواده تا سازمان های بزرگ،نقش اساسی روابط عمومی برای ایجاد هماهنگی و ارتباط مؤثر حیاتی است

.روابط عمومی ها با بهره گیری از استراتژی ها و ابزارهای متنوع، ارتباطات را به سمتی مؤثر هدایت می کنند و در نهایت به ایجاد ساختاری قابل اعتماد برای هر مجموعه کمک می کنند.روابط عمومی ها با نقش کلیدی که در سازمان ها به عهده دارند نه تنها ارتباطات داخلی را تسهیل می کنند بلکه در تعامل با عموم مردم، رسانه ها،و دیگر ارگانها خارج از سازمان مؤثرند.

روز ارتباطات و روابط عمومی به ما یادآوری می کند که این بخش فراتر از یک واحد اطلاع رسانی در سازمان،با فراهم کردن اطلاعات دقیق و صحیح ،می تواند تصویر مثبتی از سازمان یا مجموعه را برای مخاطبان فراهم نماید و در ایجاد یک ارتباط دو سویه،افزایش اعتماد و تقویت ارتباطات داخلی و خارجی سازمان تأثیر گذار باشد.این روز به ما یادآوری می کند که پرچمداران ارتباطات در سازمانهاو مجموعه ها روابط عومی ها هستند که نقشی اساسی و حیاتی را ایفا می کنند که بدون آن ها ارتباطات در سازمان ترکیبی آشفته و نامنظم و بی فایده خواهد بود.

این روز را به همه همکاران در روابط عمومی و ارتباطات سازمانها بویژه همکارانم در روابط عمومی و رسانه مجمع مشورتی نظام مسائل در تمامی استانهای کشور که در تبیین رسالت مجمع و ارتباطات با مردم عزیز و غیور ایران و مسئولین در جهت حل مسائل کشور تلاشی بی دریغ و جهادی دارند، تبریک عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای این حافظان و پرچمداران ارتباطات، موفقیت و پیروزی مسئلت می نمایم.

روستایی_ معاون روابط عمومی و رسانه مجمع مشورتی نظام مسائل کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا