آزادراه قم – تهران بهسازی می شود

آزادراه قم – تهران بهسازی می شود این در حالی است که در سال جاری ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت محورهای شریانی آن تعریف‌شده است.

همچنین قرار است بعد از مطالبه و مناقصه این هفته برای حدود ۵۰ میلیارد تومان آن عملیات اجرایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در محورهای شریانی استان قم۹۰کیلومتر در طول یک سال گذشته بهسازی انجام‌شده که۴۰کیلومتر آن راه روستایی بوده است.

حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: در هفته دولت چند پروژه برای راه‌های شریانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شاخص‌ترین آن،راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی استان است.

وی بیان کرد: برخی از پروژه ‌ها نیز بخش عمده آن انجام‌ شده و به‌زودی به بهره ‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تصریح کرد:در آزادراه قم- تهران پروژه نصب حفاظ بتنی در دست اقدام است که ۲۵کیلومتر گارد وسط جمع‌آوری‌شده است.

زنجیرانی فراهانی افزود: روشنایی هم با توجه به ترافیک تعریف می‌شود و از طرفی به‌واسطه محدودیت‌های صنعت برق آزادراه قم- تهران یک‌درمیان روشن است.

وی افزود:دو دوربین کنترل سرعت در راه‌های قم اضافه‌شده است وبه دلیل اینکه محدودیت‌های کرونایی در تردد کاهش‌یافته،میزان تصادفات در راه‌های قم۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: بسیاری از طرح‌ها در کاهش تصادفات زمان‌بر است؛ به‌طورکلی جاده پنجمین عامل تصادف است.

زنجیرانی فراهانی ادامه داد:۹۰ درصد به عامل انسانی و خودرو بستگی دارد، بااین‌حال بهسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی در مورد دیگر طرح‌ها نیز بیان کرد: خاک‌ریزی مسیر ۴ خطه پردیسان -ورجان به اتمام رسیده و تا دو سال آینده بهسازی عملیاتی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: راهبردهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت در رفع نقاط حادثه‌خیز ارائه داده‌ایم.

زنجیرانی فراهانی افزود: برای نمونه در محور قم -اراک قبل و بعد از قوس‌های محور واژگونی زیاد گزارش می‌شد زیرا محوری یکنواخت و خسته‌کننده است.

وی ادامه داد: دراین‌باره قبل و بعدازاین قوس‌ها شیار لرزانده طولی زده و علائم و خط‌کشی تقویت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا