انتخاب افتخارآفرین پارک البرز جهت میزبانی چهارمین کنفرانس ملی /پارک علم و فناوری البرز میزبان چهارمین کنفرانس ملی انجمن های علمی پارک های فناور

چهارمین دوره کنفرانس ملی انجمن های علمی در تاریخ ۱۶و ۱۷ آبان با موضوع ” فناوری‌های نوظهور، سازمان‌های نوآور و توسعه پایدار” در پارک علم و فناوری البرز برگزار خواهد شد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با حضور معاون جهاد دانشگاهی کشور، رییس پارک علم و فناوری البرز، مشاور استاندار البرز در حوزه علم و پژوهش، مشاور و معاون فناوری پارک البرز، دبیر علمی کنفرانس، معاون پشتیبانی پارک البرز، رییس هیات مدیره پارک ها و انجمن ها و مراکز رشد در محل پارک علم وفناوری البرز برگزارشد.

مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: ظرفیت های بالقوه پارک البرز سبب برگزاری چهارمین کنفرانس ملی به میزبانی استان البرز شد.

عباسی تصریح کرد: این فرصت مناسبی است تا بتوان به شناساندن ظرفیت‌های پارک فناوری البرز به شرکت کنندگان در کنفرانس کمک کند.

وی با اشاره به برگزارکنندگان چهارمین کنفرانس انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران گفت: انجمن علمی پارک‌های فناوری، سازمان‌های نوآوری ایران – پارک علم و فناوری استان البرز بازوی های توانمند و همراه در برگزاری این رویداد مهم ملی است.

رییس پارک علم و فناوری البرز همچنین به تشریح محورهای کنفرانس پرداخت و گفت:
_نقش نوآوری‌های اجتماعی، صنایع خلاق و کسب و کارهای خانگی در توسعه پایدار
_هم افزائی هوش مصنوعی و پارک‌های علم و فناوری
_فناوری‌های نوظهور و آینده زیست بوم نوآوری ایران
_نقش آموزش و پژوهش در شکل گیری فناوری‌های نوظهور و توسعه پایدار
_نقش مراکز رشد، مراکز نوآوری و کارآفرینی در شکل گیری فناوری‌های نوظهور
_نهادهای تأمین مالی، فناوری‌های نوظهور و توسعه پایدار
_نقش پارک‌های علم و فناوری در شکل گیری و توسعه فناوری‌های نوظهور
_جایگاه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در توسعه پایدار
_توسعه زیست بوم نوآوری از مسیر دولت یا بخش خصوصی، از عناوین و محورهای مهم کنفرانس است.

عباسی در بخش دیگری ضمن ارائه گزارش عملکرد در شش ماهه نخست سال، از استقرار ۱۳۰ شرکت هسته و شرکت فناور و خلاق خبرداد و یادآور شد: در همین راستا زمینه اشتغالزایی ۱۶۰۰ نفر را نیز فر اهم کرده است.

عباسی با اشاره به این که،پارک البرز با بهره مندی از استقرار ۶۰ شرکت دانش بنیان از میانگین کشوری جلوتر است، افزود: پارک البرز نسبت به دیگر پارک ها سه برابر میانگین کشور جزو. معدود پارک ها در این زمینه است.

شش ساختار فناور قطعی در بخش خصوصی و دولتی از جمله ظرفیت پارک عنوان کرد و گفت: با استقرار ۴۸۶شرکت دانش بنیان در پارک، در جایگاه چهارم کشوری هستیم که امید می رود با فراهم آمدن زیرساخت های مناسب، در آیند ه ای نزدیک شاهد افزایش تعداد شرکت ها باشیم و رتبه های بالاتری را کسب کنیم.

ارتقای رتبه پارک علم و فناوری البرز در رتبه بندی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از دیگر دستاوردهایی بود که عباسی به آن اشاره کرد و اذعان داشت: اخذ رتبه نخست استان البرز با ثبت ۷۰۰ محصول در سامانه «جان» از دیگر افتخارات پارک البرز است.

توسعه و تکمیل پروژه دبیرخانه مالکیت فکری از طریق کارگزاری های بخش خصوصی و حمایت ایده پردازان و مخترعین از دیگر ماموریت های ملی بود که این مقام مسوول در پارک علم و فناوری البرز به آن پرداخت و تاکید کرد: در سال جاری ۱۶/۲ میلیارد تومان تسهیلات از طریق راه اندازی دبیرخانه دائمی زنجیره ارزش دارو پیرو حکم ارسالی وزارت عتف به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور دارویی استان داده شده است.

وی توسعه دبیرخانه کوانتوم جهت گسترش و حمایت از شرکت ها را یادآور شد وافزود: با تلاش های صورت گرفته در حوزه پراکندگی ساختارهای فناورانه در شرایط خوبی قرار دارد و به زودی اشنهارد را نیز وارد پروسه می کنیم.

وی در بحث واگذاری اراضی به مالکیت شرکت های فناور اذعان کرد : واحدها و شرکت‌های فناور می توانند از ۲۵ سال تا ۹۹ سال با گرفتن زمین از مزایای پارکی بهره مند شوند.

دکتر معتمدزادگان رییس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با اشاره به ظرفیت و انتخاب درست پارک البرز جهت برگزاری چهارمین کنفرانس ملی اذعان کرد: خوشبختانه پارک البرزبا بالاترین رای به عنوان میزبان انتخاب شد. به این دلیل که این استان از صنایع بزرگ، زیرساخت‌های قوی و منابع انسانی خوبی برخوردار است و جایگاه پارک علم و فناوری البرز از این حیث بسیار مهم است.

معتمدزادگان گفت: از طرفی وجود صنایع بزرگ، شهرک‌های صنعتی در نزدیکی محل استقرار پارک علم و فناوری البرز، همچنین حضور مراکز پژوهشی جهاد دانشگاهی در کنار آن باعث شده تا این پارک نقش مهمی را بین مراکز پژوهشی، علمی و مراکز صنعتی ایفا کند.

دکتر معتمدزادگان ضمن ابراز خرسندی از میزبانی چهارمین کنفرانس ملی انجمن پارک‌های فناوری و سازمان های نوآوری ایران توسط پارک علم و فناوری استان البرز، افزود: یکی از برنامه‌های خوب در کنار این کنفرانس را تورهای فناوری و بازدیدهایی عنوان کرد که برای شرکت کننده‌ها پیش‌بینی شده و می‌تواند یکی از بخش‌های مهم برای آشنایی با پارک البرز باشد.

معتمدزادگان خاطرنشان کرد: این رویداد در راستای ارتقای نظام نوآوری و فناوری در کشور و ارزیابی و توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری، سالانه کنفرانسی را در سطح ملی برگزار می‌کند که به نوعی یک گردهم‌آیی از متخصصان و مدیران این حوزه در کشور است.

وی اضافه کرد: در این کنفرانس، مدیران دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذاران، مدیران صنایع بزرگ و بخش‌های راهبردی توسعه فناوری و نوآوری، توسعه دهندگان کسب و کار، سرمایه‌گذاران، روسای پارک‌ها و مدیران مراکز رشد، بنیان‌گذاران شرکت‌های دانش بنیان ، دانشجویان و اساتید دانشگاهی گرد هم می‌آیند تا آخرین تجارب، فرصت‌ها و چالش‌های زیست‌بوم و سازوکارهای موفق و ناموفق خود را به اشتراک بگذارند و در ایجاد شبکه‌ی فعالی از همه ذینفعان و مدیران پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های نوآور همراه شوند.

معتمدزادگان با بیان این که، انجمن با سابقه فعالیت در برگزاری تورهای فناوری، کارگاه‌های آموزشی ، توانمندسازی متعدد در سطح ملی و بین‌المللی را به همراه دارد، گفت: همچنین با انتشار نشریات علمی مرتبط با حوزه نوآوری و فناوری در سال‌های اخیر همواره در جهت ایجاد، رشد و توسعه زیرساخت‌های مختلف در حوزه فناوری جزء انجمن‌های فعال است.

وی یادآور شد: یکی از فعالیت‌های شاخص این انجمن در راستای اهداف زیر است:
_شبکه‌سازی بین متخصصان و فعالان حوزه فناوری و نوآوری کشور _ارتقای دانش کمى وکیفى نیروهاى متخصص شاغل در حوزه فناوری و نوآوری
_ایجاد فرصت انتقال تجارب و درنهایت ارتقای تعاملات در سطح ملی

دکتر ابراهیمی رییس سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی نیز گفت: جهاد یکی از سازمان ها و نهاد کشور در حوزه پژوهش و فناوری است.

وی گفت: این نهاد مستمر در حوزه های مختلف پژوهشی و رفع نیازهای پژوهشی فعالیت های فناورانه و نوآورانه انجام داده است.
ابراهیمی اذعان کرد: در احصا اولیه ۶۰۰عنوان دانش فنی احصا شده که هم اکنون ماصاحب این دانش هستیم.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر آن ، در سایر حوزه ها اعم از فنی مهندسی ، علوم انسانی ، کشاورزی و پزشکی سرآمد است که نمونه بارز آن پژوهشگاه های رویان جزو پژوهشگاه های ،سرآمد کشور و در بحث سلول های بنیادی جزو پژوهشگاه های سرآمد بین المللی است.

ابراهیمی یادآور شد: سه پارک علم وفناوری،۲۵مرکز رشد . بیش از۵۰مرکز شتابدهی و حدود۸پردیس علم و فناوری نشان دهنده این است که شبکه در حال بزرگ و گسترده شدن است و سیر صعودی را دنبال می کند.

این مقام مسوول در جهاد دانشگاهی اضافه کرد: به این ترتیب زنجیره ایده، ساخت، محصول، تجاری سازی محصول صیانت از محصول ، و ورود به بازار در جهاد پوشش داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اخذ میزبانی البرز به جهت برگزاری چهارمین کنفرانس ملی انجمن های علمی پارک، انتخاب بسیار میمون و مبارکی است چرا که پارک البرز ظرفیت بسیارخوبی جهت این رویداد را دارد.
و امید می رود جریان کنفرانس بتواند به جریان ارگانیک و طبیعی منجر شود تا نیاز به ابزار دولتی نباشد.

گفتنی است: چهارمین دوره ملی این کنفرانس در تاریخ ۱۶و ۱۷ آبان با موضوع ” فناوری‌های نوظهور، سازمان‌های نوآور و توسعه پایدار” در پارک علم و فناوری البرز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا