یادآوری رحلت امام خمینی و قیام پانزده خرداد: تلاشی در راه انقلاب و اسلام‌ناب‌محمدی

روح الله جبرائیلی_ دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل استان تهران در سالروز رحلت جانسوز امام خمینی (ره) پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است؛

امام خمینی در چهاردهم خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به جوار رحمت الهی پیوستند. رفتن یک رهبر بی‌بدیل انقلابی، مجاهد تاریخ‌ساز و مدافع حق، یکی از سنگین ترین حوادث تاریخ ما بود.

اگر چه “امام خمینی همیشه زنده است” و تا تاریخ زنده است، راه، اندیشه، گفتار و منش امام رهنمودگر، زنده خواهد ماند. اما همچنان ۱۴ خرداد آن خاطره تلخ رحلت جانسوز رهبر بزرگ ما، امام خمینی (ره) و حماسه‌های جاودان مردم آزاد ایران اسلامی در علاقه و اعتقاد به این رهبر معظم را زنده می‌کند.

از سوی دیگر قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، بستر و محیطی بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ فراهم شد. آن روز، خروش مردم برای مبارزه با طاغوت و استبداد به خاک و خون کشیده شد و نهال انقلاب با خون جوانان، مردان و زنانی آبیاری شد که برای آزادی از بندگی، ندهی رهبر خود را لبیک گفتند و در کارزار ایثار و شهادت قدم گذاشتند.

این روز نیز یادآور پایداری و شجاعت مردمی است که با گذشتن از خون خود و عزیزانشان، لحظه تعیین کننده‌ای در مبارزات علیه نظام ظالم ستمشاهی ایجاد کردند.

امام خمینی با هدف رضایت الهی نهضتی جاودان در دنیای اسلام پایه گذاری کردند و مشقت فراوانی را در این راه تحمل کردند.
همانطور که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) می‌فرمایند: “این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.”

امام خمینی شخصیتی بودند که با یک عمر مبارزه ‌خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم) بنا و به عنوان الگوی جهانیان اعلام کردند.

سالروز رحلت جانسوز معمار انقلاب و قیام خونین پانزدهم خرداد را به همگان تسلیت می‌گویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا