نماینده مردم کرج؛ بودجه استان البرز در آخرین ردیف بودجه ای است/ضرورت پیگیری لایحه آبخیزداری

نماینده مردم کرج، فردیس اشتهارد گفت: با توجه به اینکه لایحه آبخیزداری می‌تواند بهترین گزینه برای ذخیره آب باشد، در برنامه هفتم توسعه حکمی آورده‌ایم که از ۴۰۰ میلیارد مترمکعب آب ۱۰۰ میلیارد مترمکعب استفاده می‌شود و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آن هدر می‌رود

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، علیرضاعباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در نشست شورای اداری که با حضور معاون حقوقی رییس جمهور ، استاندار البرز برگزار شد، مطالبه استانی خود را به عنوان نماینده مردم استان این گونه عنوان کرد: زمانی که قرار شد البرز از تهران تفکیک شود آنطور که باید و شاید این تفکیک و حق کرج به عنوان البرز درست صادر نشده است.

وی افزود: بودجه البرز به جهت تفکیک آخرین بودجه است. ضروری بود به تناسب جمعیت امکانات و زیرساخت ها بودجه تعیین شود. بسیاری از ادارات مستاجر هستند و ساختمان مستقل ندارند. زمانی که تفکیک شد از تهران باید در بودجه دیده می شد اما متاسفانه تا کنون نشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی خاطرنشان کرد: حق البرز سال ۸۹نیز داده نشد و بعد از آن هم داده نشد.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد همچنین تصریح کرد: سرانه استان نباید در ردیف آخرین بودجه باشد. زمانی که بودجه به مجلس می آید ، دستمان خیلی باز نیست که این بودجه رو تخصیص دهیم. شما در دولت باید این کار را به انجام رسانید و حالا ما در مجلس درصد کمی را می توانیم دست کاری کنیم که البته درست هم نیست ما در بودجه دست ببربم .

وی تاکید کرد: از شما به عنوان دولت خواهشمندم توجه ویژه داشته باشید که البته ریشه مشکلات البرز به سالهای گذشته بر می گردد. بسیاری از اماکن در البرز است که، هنوز مدیریت آنها با تهران است.
عباسی یادآورشد: دو سد اصلی در استان البرز است . مراکز آموزشی ملی در استان مستقر است که مدیریت آن با تهران است و البرز حق استفاده ندارد و باید تعیین تکلیف شوند. همین دلایل کافی است تا روشن شود این تفکیک به درستی صورت نگرفته است.

نماینده مجلس خطاب به معاون حقوقی رییس جمهور گفت: دوسه نکته است که قصد مطرح کردن آن را دارم و مایل هستم شما روی آن فکر کنید. استان تهران بنا است تفکیک شود اگر ملارد و شهرقدس قرار است به البرز برسد این اتفاق تحقق یابد. چرا این کار را نمی کنید. فقط بگویید تهران مرکزی و… بنظرم یک بخشی را به البرز باید داد که دیگر تهران شرقی و غربی نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری به سیل سیستان اشاره کرد و گفت: طی بازدید به عمل آمده از این منطقه، پنج میلیارد مترمکعب آب از سیستان و بلوچستان از کشور آب خارج شد . بهترین آبی که قابل شرب است برای منطقه عمان و خلیج فارس که باید شیرین کنیم و بیاوریم. تاکید داریم رویه مجلس لایحه محوری باشد. ما می توانیم طرح کنیم اما انتظارما این است که دولت لایحه دهد. بطور مثال در کل دوره مجلس لایحه آبخیزداری در مجلس نیامد که این لایحه می توانست بهترین کمک برای ذخیره آب ها و همین طور سهمیه آب ها باشد.

وی با بیان این که در برنامه هفتم توسعه حکمی آورده‌ایم که از ۴۰۰ میلیارد مترمکعب بارندگی سالیانه ۱۰۰ میلیارد مترمکعب استفاده می‌شودو ۳۰۰ میلیون مترمکعب آن هدر می‌رود، اذعان کرد: در این خصوص فریاد هم می زنیم آب نداریم ، سدها خالی شده اند، صنعت آب ندارد، حوزه کشاورزی نیز بی آب است و…. به همین دلیل در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم که وزارت نیرو و کشور تا انتهای برنامه باید ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب را برنامه ریزی و ذخیره کنند که اگر این مورد انجام می‌شد سیل به وقوع نمی‌پیوست. در این راستا لایحه آبخیزداری باید پیگیری شود.

وی در بخش دیگری اعلام کرد یکی از وظایف معاونت حقوقی مستندسازی اموال غیر منقول است از سوی دیگر در تصویب قانون جهش تولید مسکن با مشکلاتی با راه و شهرسازی مواجه هستیم که باید حل و فصل شود. یکی از وظایف معاون حقوقی ریاست مستندسازی اموال آموزش و پرورش قانون تولید جهش مسکن را مصوب کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا