نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج: اجرایی شدن قانون حمایت از کارکنان در قالب جوانی جمعیت در شهرداری

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت قانون جوانی جمعیت خواستار اجرای کامل و تحقق آن در شهرداری شد وگفت: لایحه شهرداری با اصلاحات مصوب کمیسیون از زمان ابلاغ تا پایان مهلت قانونی به اتفاق آراء حاضرین اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، فاطمه منعمی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اهمیت خانواده بعنوان هسته اصلی اجتماع ، یکی از ارکان اقتدار ملی محسوب می شود و کشوری که دارای خانواده های مستحکم ، پویا و رشد یافته باشد از انسجام و اقتدار ملی برخوردار خواهد بود .

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: شهرداری کرج در راستای اجرای ماده ۲۰ این قانون (مصوبه مجلس شورای اسلامی به شماره ۶۹۳۸۵/۲۷۸ مورخ ۱۹/۸/۱۴۰۰) مبادرت به تدوین لایحه حمایت از کارکنان در قالب « قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت » به شرح ذیل کرده است :

۱-اعطای مساعده ازدواج به هر یک از پرسنل به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۴ ماهه (حداکثر یکبار در طول خدمت در شهرداری کرج)
۲-اختصاص اقامت رایگان به مدت یک هفته به مناسبت ازدواج، در زائرسرای مشهد یا مجتمع اقامتی نشتارود و کمک هزینه سفر به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به هر یک از پرسنل .
۳-تخصیص هدیه تولد برای فرزند اول به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال ، فرزند دوم به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و برای فرزند سوم و بالاتر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از تاریخ ابلاغ مصوبه ، به هر یک از پرسنل. ضمناً درخصوص چند قلوها، معیار، تعداد فرزند بالاتر می باشد، چنانچه فرزندان متولد شده چند قلو باشند، هدیه به تمامی فرزندان براساس شرح فوق تعلق می گیرد.
۴-ارائـه امتیـاز دورکـاری برای مـادرانی که امکان خدمت رسانی در قـالب دورکـاری برای ایشان میــسر میباشد.
( فرزند اول تا ۹ ماه – فرزند دوم تا ۱۴ ماه- فرزند سوم تا ۱۸ ماه- فرزند چهارم تا ۲۴ ماه) از زمان ابلاغ به شهرداری.
۵- پرداخت کمک هزینه مهد کودک به بانوان پرسنل( مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ) با قید ۳ برابر ابلاغیه دولت .
۶-پرداخت کمک هزینه ماهیانه به کارکنان و والدینی که دارای فرزند با بیماری های خاص از جمله : سرطان- سندرم داون- هموفیلی- تالاسمی ماژور – کلیوی (دیالیز) – دیابت – MS- بیماری های نادر و معلول جسمی و حرکتی شدید به مبلغ ۵۰ میلیون ریال ( بدون در نظر گرفتن سقف سنی فرزند و با تائید دانشکده علوم پزشکی استان).
۷- برای کارکنانی که فرزند سوم آن ها بعد از ابلاغ مصوبه جوانی جمعیت متولد شده اند، صرفاً پرداخت بیمه و مالیات حقوق برای کلیه افراد تحت تکفل ایشان به عهده شهرداری خواهد بود ( تا زمانی که فرزندان تحت تکفل پدر و مادر هستند).
۸- پرداخت کمک هزینه نگهداری فرزندان سوم به بعد به شرط چندقلویی در قالب رفاهی با عنوان « کمک هزینه جوانی جمعیت» ماهیانه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال.
۹- پرداخت کمک هزینه فرزندآوری از طریق شهرداری کرج برای مادران نابارور تا سقف یک میلیارد ریال و بازپرداخت ۳۶ ماهه.
۱۰- تمام موارد ذکر شده در قانون جوانی جمعیت، برای دستگاه های اجرایی در شهرداری کلانشهر کرج لازم الاجرا می باشد.

تبصره: کلیه بندهای فوق از زمان ابلاغ به شهرداری تا پایان مهلت قانونی قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه با اینکه در هیئت تطبیق فرمانداری هیچ گونه مغایرتی با قانون اعلام نشده است مصوبه فوق جهت اجرا به زودی به شهرداری ابلاغ میشود . امیدواریم با تصویب این قانون بتوانیم دغدغه های فکری همکارانمان را تا حدودی حل و فصل کنیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا