معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه در نشست فصلی مدیریت بحران تاکید کرد: پایش مستمر ایمنی و امنیت  بوستان های منطقه ۱۵

🔶 معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه ۱۵ در نخستین نشست فصلی ستاد مدیریت بحران این منطقه بر پایش مستمر ایمنی و امنیت  بوستان ها تاکید کرد.

✍ به گزارش روابط عمومی شهردای منطقه ۱۵، مهدی پورقاسم در نشست فصلی مدیریت بحران ضمن ابلاغ و قرائت حکم دادستانی مبنی بر رعایت الزامات ایمنی و امنیت بوستان ها در فصل بهار و تابستان و استقبال و حضور شهروندان در این فضاها بر پایش مستمر ایمنی بوستان های منطقه ۱۵ تاکید کرد.

🔸 به گفته وی؛ منطقه ۱۵ با دارا بودن سرانه فضای سبز بیش از ۳۳ مترمربع به ازای هر شهروند و دارا بودن ۱۵۳ بوستان شهری یکی از مناطق برخوردار تهران به حساب می‌آید به همین سبب و با توجه به اهمیت سلامت و ایمنی شهروندان و تاکیدات شهردار محترم تهران موضوعات مرتبط با ایمنی و سلامت شهروندان، در طرح  پایش ایمنی و شناسایی موارد پر خطر بوستان‌های سطح منطقه در دستور کار است .

🔸 پورقاسم با اشاره به اینکه بوستان ها به دلیل رایگان و در دسترس بودن مورد استقبال خانواده ها و شهروندان تهرانی است بر همکاری همه دستگاه ذیربط در بهبود و ارتقای ایمنی این اماکن و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی تاکید کرد.

🔸 او اضافه کرد : در ارتقای ایمنی بوستان ها علاوه بر موضوعات سخت افزاری، عمرانی و HES (الزامات ایمنی، سلامت و بهداشت ) باید بر سایر موارد نظیر حضور معتادان متجاهر ، رسیدگی به المان های پارکی، ایمنی تأسیسات برقی ، روشنایی و … نیز با همکاری سایر دستگاه ها توجه ویژه شود.

🔸 در ادامه این نشست طوبی براتی رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۵ ضمن قدردانی از زحمات تمام دستگاه های خدمات رسان و امدادرسان به لحاظ همکاری خوب با ستاد مدیریت بحران منطقه ، به ارائه گزارش ارزیابی ایمنی ساختمان های مهم و بلند مرتبه سطح منطقه در سال گذشته پرداخت.

🔸 او افزود: ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه منطقه در ۴ دوره متوالی در سال گذشته انجام شد، که در این ارزیابی ۲۰ ساختمان در ردیف های کم خطر تا پرخطر دارای بحران دسته بندی و به منطقه ابلاغ شده است که می بایست شهرداران نواحی با ابلاغ به مالکین نسبت به ایمن سازی و رعایت نکات الزامی اقدام لازم را در دستور کار قرار دهند.

🔸 نخستین نشست فصلی مدیریت بحران شهرداری منطقه  ۱۵ به منظور برنامه ریزی برای هماهنگی و تعامل بین سازمان های تخصصی و عمومی باحضور مهدی پورقاسم معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه، علی روحانی معاون فنی و عمران، شهرداران نواحی، رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه و نمایندگان و مسئولین دستگاه های امدادرسان و خدمات رسان نظیر اورژانس، آتش نشان‌ و … برگزار و در پایان جلسه آموزش spr (کمک های اولیه ) توسط مربی اعزامی  هلال احمر به اعضای جلسه  ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا