مصوبه شورای اسلامی شهر فردیس؛ موافقت دفن پسماندهای شهر فردیس در مرکز حلقه دره کرج

دویست و هفتاد و نهمین جلسه رسمی(فوق العاده)شورای اسلامی شهر فردیس، عصر روز یکشنبه مورخ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ با حضور کلیه ی اعضا، شهردار و مدیران شهری تشکیل شد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، دویست و هفتاد و نهمین جلسه رسمی(فوق العاده)شورای اسلامی شهر فردیس به ریاست سید حمید یعقوبی که بدواً این مطلب را که حضور پرشور ملّت ایران به ویژه شهروندان فردیس در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، باعث افتخار است و ایرانی ها صرف نظر از سلایق سیاسی، بار دیگر اثبات نمودند که پای نظام جمهوری اسلامی ایران عزیز، ایستاده اند و برای رئیس جمهور منتخب از خداوند منّان آرزوی توفیق هرچه بیشتر در سایه ی توجهات حضرت ولی عصر(عج) را مسئلت داریم، بیان داشت و فرارسیدن ماه محرم، ماه سوگواری سیّد و سالار شهیدان امام حسین علیه السّلام را به همه شیعیان، شهروندان و مجموعه مدیریت شهری تسلیت گفت، برگزار شد.

در این جلسه یکصد و هفدهمین صورتجلسه کمیسیون برنامه، بودجه و تحول اداری بررسی و صابر کریمی رزکانی رئیس کمیسیون مذبور، ضمن تشکر از شهردار و مدیران شهری به جهت تسریع در ارسال تفریق بودجه به شورا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفریق بودجه، موضوع در دستور کار قرار گرفت و اولین شهری هستیم که حدود یک ماه پیش، تفریق بودجه توسط شهرداری فردیس به شورا ارسال گردید و سومین جلسه آن نیز برگزار شد با اطلاعی که دارم هنوز گزارش تفریغ بودجه به سایر شورای شهرها ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه با همراهی آقای پژوهی، گزارشات حسابرسی رو هم در اختیار داشتیم و توانستیم کار را با سرعت بیشتری، پیش ببریم، افزود: در صورت موافقت، جلسه بعدی آن را در صحن شورا، برگزار می کنیم.

معصوم زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر فردیس عنوان کرد: با توجه به تجارب قبلی که در گذشته، ۱۰ جلسه تلفیق، برگزار شد و نتایج خوبی حاصل گردید، جلسه ی پیشنهادی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و تحول اداری نیز در قالب جلسه تلفیق برگزار شود که با اکثریت آرا با پیشنهاد مذکور موافقت شد.

صابر کریمی رزکانی ادامه داد: موضوع عقد قرارداد پذیرش دفن پسماندهای شهر فردیس در مرکز حلقه دره کرج، مطرح شد که به عنوان کمیسیون فرعی حضور داشتیم، نامه ای تهیه شد و موافقت خود را با فرآیند اجرای لایحه اعلام کردند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر فردیس به لایحه ی شهرداری با موضوع مجوز ماده ۱۹ بیمه تکمیلی، اشاره و اضافه کرد: این مجوز برای بیمه تکمیلی و درمان امور پرسنل رسمی از سوی شهرداری ارائه گردیده که با اکثریت آرا با آن موافقت شد.

احمدی نژاد شهردار فردیس در خصوص این لایحه، توضیح داد: قراردادی با شرکت بیمه ای از طریق قرار داد مرکزی، بسته شد و به آن علت که بیمه ی نوپایی بود، مشکلاتی ایجاد شد که در همین راستا لایحه مجوز ماده ۱۹ به شورا ارسال شد.

شهردار فردیس ادامه داد: بیمه ای دولتی در نظر گرفته شده است و آن تنها بیمه ای است که شبکه بسیار مناسبی در کل کشور دارد و نسبت به بقیه، بیشترین طرف قرارداد با مراکز درمانی است بنابراین، لایحه در قالب ماده ۱۹، ارسال شد تا بعد از مجوز از شورا، قراردادی با آن بیمه در جهت تامین رفاه کارکنان شهرداری، بسته شود.

نور پور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر فردیس در خصوص بندهای نود و دومین صورتجلسه کمیسیون مذکور توضیح و ضمن خسته نباشید و قدردانی از زحمات فعالان در امور مالیاتی کشور به مناسبت هفته ی مالیات، علی الخصوص کارکنان استان البرز که با فردیس همکاری سازنده ای دارند، عنوان کرد: پیشنهاد می کنم یکی از خیابان های اصلی شهر و میادین که به نام شهدا نامگذاری، نشده است به نام مالیات در جهت ترویج فرهنگ مالیاتی اختصاص داده شود.

وی افزود: در سنوات گذشته، حدود ۳۰ درصد بودجه کل کشور توسط اداره مالیات، تعیین می گردید با توجه به وضعیت چندین سال اخیر، وجود تحریم ها و بروز رسانی قوانین مالیاتی حدود ۷۰ درصد بودجه کل کشور از طریق مالیات تامین می شود با این اقدام می توانیم زحمات آن ها را ارج بنهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهر و محیط زیست شورای اسلامی شهر فردیس به بندهای دستور جلسه اشاره کرد و گفت: لایحه شهرداری با عنوان خرید اتوبوس برقی مورد استقبال قرار گرفت.

وی از موضوعات دیگر بررسی شده، لایحه عقد قرارداد پذیرش دفن پسماند شهر فردیس در مرکز حلقه دره را برشمرد و توضیح داد: در استان البرز، فقط یک مرکز جهت دفن پسماندها وجود دارد و شورای شهر کرج با توجه به افزایش تورم در سال، درصدها را به تمام شهرها، اعلام می کند که با این شرایط، پذیرا هستیم.

نورپور ادامه داد: به علت آنکه مرکز دیگری وجود ندارد ما مجبور به پذیرش آن هستیم و با تبادل نظر در این کمیسیون، نامه ای تهیه و به سید حمید یعقوبی ریاست شورا، ارائه شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهر و محیط زیست شورای اسلامی شهر فردیس تصریح کرد: موضوع نامه درباره برگزاری دوره های آموزشی به شهروندان در راستای تفکیک پسماند خشک و تر از مبدأ بوده که در صحن علنی شورا به اتفاق آرا با آن موافقت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا