مدیران ساختمان ها مسوولیت حقوقی استاندارد سازی آسانسورها را جدی بگیرند

مدیرکل استاندارد استان البرز از صدور ۳۳۹۷ گواهی آسانسور در سال ۱۴۰۲ در استان البرز گفت: از این بین تعداد ۲۲۰۰ گواهی اولیه و ۱۰۳۶ گواهی ادواری و ۱۵۱ گواهی نیز تایید نوع آسانسور بوده است.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، محمد آئینی با اعلام این مطلب از صدور ۱۱۵۴ گواهی در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳ در استان خبر داد و گفت: از این بین ۷۳۴ گواهی اولیه،۴۰۲ گواهی ادواری و ۱۸ گواهی تایید نوع بوده است.

مدیرکل استاندارد البرز همچنین از افزایش نسبی صدور گواهی های ادواری آسانسور در استان خبر داد و آنها را لازم اما ناکافی دانسته و افزود: مدیران ساختمان های مسکونی ،مجتمع های تجاری، بیمارستان ها و دیگر نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به هیچ وجه از استاندارد سازی آسانسورها غفلت نکنند زیرا درصورت بروز هرگونه سانحه ، این مدیران دارای مسئولیت حقوقی بوده و باید در مراجع قضایی پاسخ گو باشند.

آئینی در انتها با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی کششی گفت:کلیه شرکت های دارای پروانه طراحی، مونتاژ و نصب آسانسور که براساس مجوز های صادره از مراجع ذیصلاح فعالیت می کنند، قبل از تحویل آسانسورهای عمومی و مسکونی، باید گواهی استاندارد را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا