لزوم تلاش مدیران در راستای تحقق برنامه‌های مدیریت شهری

نشست کنترل پروژه های شهرداری فردیس با حضور شهردار و مدیران شهرداری و با هدف هدایت هزینه ها، تسریع در اجرای برنامه ها و بهبود در روند عملکرد پروژه‌های مدیریت شهری، برگزار شد و روند پیشرفت کلیه پروژه‌ها در تمامی واحدهای شهرداری از جمله مناطق، سازمان‌ها و مدیریت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع موانع موجود صادر شد

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، در این نشست ضمن پایش تمامی پروژه‌های شهرداری فردیس، موانع موجود در مسیر جذب بودجه مورد بررسی قرار گرفت. در برخی پروژه‌ها اسناد لازم تهیه نشده بود، برخی پروژه‌ها درحال انعقاد قرارداد بوده و برخی دیگر در واحد اجرایی هنوز کار به اتمام نرسیده و صورت وضعیت ارائه نشده بود.

به دستور شهردار فردیس مقرر شد تمامی واحدها با توجه به نواقص و موانع موجود در مسیر تحقق بودجه، نسبت به تهیه اسناد پروژه ها و ارائه آن به امور قراردادها، پیگیری قراردادهای در حال انعقاد در امور قراردادها، پیگیری اقدامات انجام شده، ارسال صورت وضعیت به امور مالی و ارائه گزارش نهایی ظرف مدت زمان تعیین شده که بسته به اقدام مورد نیاز از یک هفته تا یک ماه تعیین شد، اقدام کنند.

محمدرضا احمدی نژاد شهردار فردیس در این نشست، برنامه ریزی و زمانبندی در هر پروژه را ضروری و موجب تشخیص نواقص در مسیر اجرای پروژه دانست و بر لزوم تلاش مدیران در راستای تحقق برنامه‌های مدیریت شهری و افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد.

وی ضمن تأکید بر لزوم آموزش کارکنان واحدهای مالی دربخش‌های مختلف شهرداری فردیس جهت رفع نواقص در مسیر جذب بودجه و تحقق پروژه ها، از همه مدیران  شهرداری خواست تا برای جذب سقف تعیین شده اعتبار پروژه‌ها اقدام کنند و ۲۵ درصد از سقف بودجه را باقی نگذارند.

احمدی نژاد ضمن تأکید بر تسریع در اجرای پروژه ها و تحقق برنامه های مدیریت شهری فردیس، گفت: در صورت تعلل و یا تخلف پیمانکاران در هر مرحله از کار، با آنها بدون مماشات برخورد شود. پیش از پایان قرارداد با یک پیمانکار باید مقدمات کار برای قرارداد جدید فراهم شده و پروژه معطل نماند. در صورتی که پیمانکار برنده مناقصه نسبت به ارائه  تضامین مناقصه  برای حسن انجام کار اقدام نکرد و مانع انجام کار شد، از مناقصه بعدی کنارگذاشته شود.

وی همچنین در بخشی از سخنانش به تسریع در اجرای خط کشی معابری که روکش آسفالت شده در روزهای آتی و بهسازی ریفیوژ میانی بلوار شهید سلیمانی تأکید کرد.

گفتنی است؛ به منظور تسریع در اجرای پروژه ها، نشست کنترل پروژه های شهرداری فردیس به صورت دوره ای برگزار می شود و مدیران شهرداری موظفند  گزارش اقدامات انجام شده زیرمجموعه خود را درمهلت زمانی مقرر ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا