عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز: زیرساخت‌ها و خدمات حوزه کشاورزی البرز متناسب با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این بخش باشد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: زیرساخت‌ها و خدمات مرتبط به فعالیت‌های کشاورزی در البرز متناسب با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی فعالان این عرصه و نقش آن در رشد صادراتی استان باشد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، سیداحمد میرجلیلی در ششمین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی البرز از ضرورت توجه مسئولان ملی و استانی به رفع دغدغه فعالان بخش کشاورزی سخن گفت که در تولید محصولات غذایی، توسعه صادرات، ارزآوری و ایجاد ارزش افزوده برای کشور نقش مهمی دارند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حوزه کشاورزی گفت: انتظار می‌رود که دولت پیش از انجام و پیاده‌سازی هر طرح، مصوبه و یا دستورالعملی که بر فعالیت‌های حوزه کشاورزی موثر است، مطالعات کارشناسی لازم در آن زمینه را اعمال و بعد از آن تصمیمات مذکور را اجرایی کند.

وی در ادامه افزود: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی البرز نیاز است که جلسات مشورتی با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان البرز در مجلس برگزار شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها و خدمات مرتبط به فعالیت‌های کشاورزی در استان متناسب با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی فعالان این عرصه باشد، گفت: ضرورت دارد که در تصمیم‌گیری‌های مهم استانی و ملی به نقطه‌نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی از جمله فعالان حوزه کشاورزی توجه ویژه شود.

در ادامه این نشست از سوی دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی البرز گزارشی از فعالیت این کمیسیون در دوره چهارم در قالب برگزاری پنج جلسه اصلی و سه جلسه کارشناسی ارائه شد که عمده مشکلات مطرح شده در این جلسات در حوزه آب، برق و سوخت واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی بوده است، بخشی از این موضوعات و مصوبات از طریق دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان پیگیری شده و بخش دیگر نیز پس از جمع‌بندی در جلسات آتی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح خواهد شد.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی حاضر در این نشست به مسائل و مشکلاتی از جمله افزایش قیمت نهاد‌ه‌های کشاورزی اشاره و تاکید داشتند که علی‌رغم این موضوع، قیمت محصولات کشاورزی از جمله شیر و گوشت مرغ ثابت مانده و نیاز است که دولت با هدف حمایت از این محصولات زمینه منطقی نمودن قیمت تولیدات مذکور را فراهم کند‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا