شهربازی های غیراستاندارد را به استاندارد معرفی کنید

مدیرکل استاندارد البرز گفتت: از ۴۲ شهربازی فعال در استان البرز ۳۶ شهر بازی دارای گواهینامه معتبر بوده و ۶ شهربازی فاقد گواهینامه نیز در حال پیگیری برای تمدید و صدور پروانه هستند.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، محمد آئینی با اشاره به انجام ۳۱۸ بازرسی از شهربازی‌های استان در سال جاری، گفت: ۸۵.۷ درصد شهربازی های استان در حال دارای گواهینامه معتبر استاندارد بوده و هرگونه بهره برداری از تجهیزات تفریحی شهربازی‌ها بدون گواهی استاندارد ممنوع بوده و این اداره کل از فعالیت مراکز تفریحی غیر استاندارد ممانعت خواهد کرد.

وی افزود: فهرست شهربازی ها و تجهیزات تفریحی دارای گواهی استاندارد از طریق اداره کل استاندارد استان البرز و یا از سامانه نظارت بر تجهیزات تفریحی سازمان ملی استاندارد به آدرس پورتال www.isad.isiri.gov.ir قابل استخراج است.

آئینی با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت از تجهیزات تفریحی پارک‌ها طی ماه‌های اخیر تشدید شده است، تصریح کرد: طی چهار ماهه اول سال ۱۰ اخطار و ابلاغیه در خصوص تجهیزات تفریحی صادر شده و در صورت عدم پیگیری، مالکان یا بهره برداران واحدهای متخلف بلافاصله به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد مالکان شهربازی باید گواهی تجهیزات خود را در کنار وسایل تفریحی به طوری نصب نمایند که برای عموم قابل مشاهده باشد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده تجهیزات فاقد گواهی استاندارد در مراکز تفریحی، از طریق سامانه ۱۵۱۷ این مراکز را به این اداره معرفی کنند.

مدیرکل استاندارد البرز در ادامه افزود:مالکان شهربازی ها حتما تا قبل از دریافت گواهی استاندارد از بهره برداری این تجهیزات خودداری نمایند چون در صورت بروز هرگونه سانحه،شرکت های بیمه هیچ مسئولیتی قبول نکرده و مسئولیت مستقیم آن بر عهده مالک و بهره برداری متخلف می باشد.

وی با بیان اینکه استاندارد‌سازی تجهیزات شهربازی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است، اضافه کرد: اداره کل استاندارد البرز طی سال گذشته بیش ازیک هزار و ۱۴۰ بازرسی از تجهیزات تفریحی در استان را انجام داده و این بازرسی ها در سال جاری و بویژه در تعطیلات تابستانی امسال تشدید شده و از فعالیت واحدهای متخلف جلوگیری بعمل می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا