رئیس اتاق بازرگانی البرز در دیدار با دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران مطرح کرد: ضرورت همکاری دولت و مراکز تصمیم‌گیری برای حل‌و‌فصل اختلافات تجاری داخلی و بین‌المللی

رئیس اتاق بازرگانی البرز در دیدار با دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران بر ضرورت برنامه‌ریزی گسترده‌تر برای همکاری دولت و مراکز تصمیم‌گیری در ترغیب و تشویق شرکت‌ها و اشخاص حقوقی به استفاده از ظرفیت مراکز داوری اتاق‌های بازرگانی در حل‌و‌فصل اختلافات تجاری تاکید کرد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم، دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران ضمن بازدید از دفتر این مرکز در اتاق بازرگانی البرز با رئیس این پارلمان بخش‌خصوصی دیدار کرد. همچنین نشست آموزشی با محوریت تشریح قواعد جدید مرکز داوری اتاق ایران که از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ اجرایی شده است با حضور وی و شرکت تعداد زیادی از داوران، حقوق‌دانان و وکلای فعال در زمینه حل اختلافات تجاری در اتاق البرز برگزار شد.

با توجه به اهمیت توسعه و ترویج داوری در حاشیه این دیدار، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در خصوص حل‌و‌فصل اختلافات تجاری بیان کرد: در سایه فعالیت‌های مرکز داوری اتاق ایران، خوشبختانه دفاتر مرکز داوری در اتاق‌های استانی برای انجام این مهم شکل گرفته است، استفاده از ظرفیت داوری برای حل‌و‌فصل اختلافات بخش خصوصی موجب کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان رسیدگی به پرونده‌ها به نسبت مراجعه به محاکم قضایی شده است.

*توسعه فرهنگ استقبال از حل‌و‌فصل اختلافات تجاری در مراکز داوری اتاق‌های بازرگانی کشور*

وی در ادامه تاکید کرد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مربوط به حل‌و‌فصل اختلافات تجاری در قالب فعالیت‌های مرکز داوری اتاق ایران و دفاتر ذیل آن در استان‌های مختلف به توسعه فرهنگ استقبال از این روش حل‌و‌فصل اختلافات منجر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: دولت و نهادهای مربوطه نیز با به‌ کارگیری مشوق‌های لازم می‌‍‌توانند اشخاص حقوقی و شرکت‌های خصوصی را به استفاده از داوری و به کارگیری سایر روش‌های حل‌و‌فصل اختلافات رایج ترغیب کنند.

در بخش دیگری از این دیدار، دکتر علی مقدم ابریشمی با بیان اینکه داوری تجاری به عنوان یکی از روش‌های جایگزین حل‌و‌فصل اختلافات اقتصادی و تجاری داخلی و بین‌المللی است که استفاده از آن در نقاط مختلف دنیا مرسوم شده، افزود: مرکز داوری اتاق ایران از بدو تاسیس تاکنون نقش مهمی در تحقق این مورد ایفا کرده است.

*تخصص‌گرایی و سوابق آموزشی و پژوهشی از اولویت‌ها در انتخاب داوران حل اختلافات تجاری است*

دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران با اشاره به اینکه تخصص‌گرایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در انتخاب داوران برای حل اختلافات تجاری است،گفت: افزون بر این، مرکز داوری اتاق ایران در انتخاب داوران شرایط و معیارهای دیگری مانند میزان تجربه در کارهای عملی و اجرایی و همچنین سوابق آموزشی و پژوهشی آنها در این زمینه را مدنظر قرار داده است.

مقدم ابریشمی در بخش دیگری گفت: مرکز داوری اتاق البرز از نظر عملکردی در زمینه توسعه داوری تجاری یکی از فعال‌ترین مراکز در میان اتاق‌های بازرگانی کشور است.

مقدم ابریشمی در ادامه عنوان کرد: رویداد آموزشی در اتاق بازرگانی البرز با هدف تشریح قواعد جدید مرکز داوری اتاق ایران و نوآوری‌ها، تغییرات و اصلاحات در این زمینه برای اطلاع و آگاهی حقوق‌دانان، وکلا و اساتید فعال در پرونده‌های حل اختلافلات تجاری برگزار شد و در ادامه حاضرین در جلسه پرسش‌های خود را مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا