دبیر شورای اسلامی شهر کرج: شهردار پاسخگو باشد؛ اطلاعات کلیدی سامانه های پرسنلی شهرداری صحیح نیست/آمار پرسنل بر اساس نوع شرکت موجود نیست 

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه اطلاعات کلیدی سامانه‌های پرسنلی شهرداری کرج و بدیهاتی مانند شیفت، محل خدمت، نوع شغل، ثبت سیستمی تردد و …صحیح نیست و خطاهای فاحشی در پرداخت های پرسنلی در حال وقوع است که هیچ توجیهی ندارد و این مهم به عنوان زیرساخت استقرار نظام جبران خدمات در آینده‌ای نزدیک این کار ارزشمند را نیز ابتر خواهد کرد‌.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار خبر مهم؛ مجتبی حاجی قاسمی در نطق پیش از دستور یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با ارائه مستندات و طی تذکری به شهردار اظهار داشت: عدم وجود اطلاعات صحیح در سامانه پرسنلی شهرداری کرج از مواردی است که از ابتدا مشاهده و تذکر داده شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج به عدم محاسبه سیستمی ساعت کارکرد و حضور غیاب پرسنل اشاره و اذعان کرد: آمار پرسنل بر اساس نوع شرکت موجود نیست و پرونده افراد قطع همکاری غیر فعال نشده و حتی محل خدمت صحیح در پرونده پرسنلی موجود نیست‌. برخلاف رویه مرسوم که چند دهه در همه سازمان های دولتی و عمومی جاری است کارکرد به صورت سیستمی محاسبه نمی‌شود و همه اطلاعات مستقل از ثبت تردد به صورت دستی در پایان ماه ثبت می‌شود.

حاجی قاسمی با انتقاد از پرداخت آیتم‌های دستی به برخی پرسنل یادآور شد: به دلیل عدم محاسبه کارکرد توسط سامانه اطلس و عدم کنترل شاخص سقف اضافه کار و شبکاری در سیستم اطلس و همتا امکان پرداخت هر آیتم اضافه به هر پرسنل وجود دارد و متاسفانه این پرداخت‌های غیرقانونی صرفا به افراد معدودی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم بازنگری حقوق و کارکردها توسط اداره کل سرمایه انسانی، دریافت شبکاری توسط پرسنل اداری، محاسبه کارکرد های اشتباه در اطلس برای پرسنل و دریافت حقوق خارج از عرف به پرسنل از موارد غیرقانونی است که مسئولیت آن بر عهده شخص شهردار می باشد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج، اصلاح اطلاعات پرونده های پرسنلی با مشارکت واحدهای اداری مناطق، اصلاح فرمول‌های شیفت در سامانه اطلس، اصلاح و بازنگری در شیفت پرسنل در تایم شیفت‌ها، ثبت کارکردها توسط امور اداری هر محل خدمت، محاسبه آیتم‌های سیستمی از جمله اضافه کاری، تعطیل کاری، شبکاری، نوبت کاری از تایم شیت و به روزرسانی اطلاعات پرونده‌های پرسنلی ازبرنامه‌های پیشنهادی اجرایی در این خصوص به شهرداری کرج است که قبلا نیز به صورت مفصل به شهردار محترم ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا