توضیحات مدیر حراست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص اتفاقات اخیر مجموعه ورزشی آزادی

مدیر حراست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص اتفاقات اخیر مجموعه ورزشی آزادی توضیحاتی ارائه داد.

مدیر حراست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مصاحبه با شبکه ورزش سیما در خصوص اتفاق اخیر پیست موتورسواری و اتومبیرانی آزادی گفت: روال کار در دستگاه حراست وزارت ورزش و جوانان این است که فدراسیون ها هرگونه همایش، مصاحبه و برنامه‌ای دارند از قبل به حراست وزارتخانه گزارش می کنند و حراست وزارت ورزش به دستگاه های ذیربط استانداری و فرمانداری انعکاس می‌دهد. فدراسیون اتومبیلرانی هم درخواستی مبنی بر برگزاری همایش خودروهای کلاسیک درتاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۹ به حراست وزارت ورزش فرستاده بود اما هیچگونه اشاره ای به تعداد نفرات و پیش بینی تعداد نبود.

مهدی ملک نیا افزود: در مجوزی که ما به فدراسیون محترم موتور سواری ارسال کردیم صراحتاً قید شد حضور آقایان و بانوان باید به صورت مجزا باشد ضمن اینکه در جلسات قبل از برگزاری مراسم، هیچگونه اشاره‌ای به تعداد نفرات و پیش بینی تعداد نبود. به ما اعلام کردند هزار نفر فروش بلیط اینترنتی داشتیم اما مجدد با توجه به استقبالی که جلوی درب ورودی مجموعه آزادی دیدند اقدام به بلیط فروشی دستی کردند که قطعاً انگیزه مالی داشتند. همچنین تعدادی از افراد بدون بلیط تجمع کردند و متاسفانه با پاره کردن فنس ها وارد مجموعه آزادی شدند.

وی ادامه داد: ما به عنوان دستگاه نظارتی بر حوزه ورزش و جوانان مخالف شور و نشاط نیستیم حتی اعتقاد داریم جامعه نیاز به شور و نشاط دارد. این یکی از رسالت‌های وزارت ورزش است اما تمام این باید در چهارچوب شرق و قانون پذیرفته است.

مدیر حراست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: تعداد نفراتی که در این برنامه شرکت کردند برابری می‌کند با بعضی از مسابقات فوتبال مانند استقلال و سپاهان با ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر تماشاگرکه برای آن یگان ویژه و حراست هست و ما پوشش می‌دهیم و خون از دماغ کسی نمیاد. ما سال گذشته تجربه سه تا دربی وجام حذفی را داشتیم تعداد افرادی آمدند و رفتند و هیچ اتفاقی نیفتاد ما تماشاگر بانو در استادیوم داشتیم که کوچک‌ترین اتفاقی نیفتاد.

ملک نیا ادامه داد: متاسفانه هیچکدام از این پیش‌بینی‌ها از جانب فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری نشده بود که منجر به یک سری اتفاقاتی شد که واقعاً خود ما هم به عنوان آدم انقلابی ناراحت شدیم و قلبمان به درد آمد. تعداد نیروهایی که برای حفاظت این مراسم بود یک ماشین یگان ویژه و یک ماشین کلانتری و ۵۰ نفر از نیروهای فیزیکی مابود! قاعدتاً اگر ما می‌خواستیم جلوی این جمعیت و این ورود را بگیریم احتمال داشت اتفاق ناگوارتری بیفتد.

وی افزود: بلافاصله بعد از این همایش با دستور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان جناب آقای دکتر سجادی، حراست وزارتخانه ماموریت پیدا کرد که بابرگزاری جلسات تحلیل و بررسی با حضور آقای شهرابی آسیب شناسی صورت پذیرد که در آینده نزدیک در این خصوص اطلاع رسانی می‌کنیم.

مدیر حراست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص اتفاق خوابگه ووشو در مجموعه ورزشی آزادی نیز گفت: طبق قوانین نمی توانیم بدون حکم قضایی از ورود هیچ شهروندی به مجموعه ورزشی آزادی جلوگیری کنیم. ما هیچ حکمی مبنی بر ممنوعیت ده پهلوان نداشتیم. ۱۱ فدراسیون در مجموعه وجود دارد و به سهولت افراد وارد می‌شوند کارشان انجام می‌شود مگر اینکه ممانعتی ایجاد شود و ما از قبل در این خصوص، اطلاع داشته باشیم.

مدیر حراست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اظهار داشت: شنیدم که گفته بودند شب قبل از حمله ده‌پهلوان تماس می‌گیرد و دوستان را تهدید می‌کند. او حتی در فضای مجازی تهدید کرد. اصلح بود که امیر صدیقی این موضوع را به ما اطلاع می‌داد. از سابقه این موضوع اطلاع داشتیم اما به فراموشی سپرده شد.

وی افزود: اگر همان شبی که ده‌پهلوان تلفنی مسئولان فدراسیون را تهدید کرد باید اطلاع‌رسانی به ما، حراست یا مدیر مجموعه یا پلیس می‌شد. در هر صورت ما تدبیری می‌اندیشیدیم تا او نتواند وارد مجموعه آزادی شود. حراست بعد بیانیه‌ای که فدراسیون داد متوجه شد که وی اقدام به تهدید مسئولان کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا