تلاش‌های مشترک برای بهبود وضعیت کشور و جامعه‌ی پایدار

اصناف، معنای داد و ستد، صلح و ارتباط می دهد که شعار دکتر پزشکیان_ رئیس جمهور منتخب نیز از همین روحیه الهام گرفته است. با نگرش ارتباط و گفتمان، ابتدا در داخل کشور و سپس با جهان، می‌توان پایه‌های توسعه و پیشرفت جامعه را بر مبنای تعامل و همکاری مستقیم و فعال با داخلی‌ها و سپس با جهان بنا نهاد.
این نگرش مشترک باعث شده است که ۱۲۱ شهرستان و استان با معاونت اصناف ستاد امید دکتر پزشکیان همکاری مستقیم و فعال داشته باشند و رای غالب اصناف به حمایت از دکتر پزشکیان برآید. امیدواریم رئیس جمهور منتخب در آینده این نگرش و مسیر را که مورد تأکید قرار داده و به عنوان راه‌حل برای بسیاری از مشکلات کشور مطرح کرده، جامه عمل بپوشاند.
لازم به ذکر است که دادوستد تنها در مورد خرید و فروش یا کسب و کار معنا پیدا نمی‌کند، بلکه در دیپلماسی داخلی و خارجی نیز دادوستد وجود دارد. مصداقی از این اصل در توافقنامه بین‌المللی برجام قابل ذکر است. به عبارت دیگر، می‌توان با در نظر گرفتن منافع و عزت کشور به عنوان عناصر اصلی دادوستد، تعامل هوشمندانه‌ای با دنیا برقرار کرد.
در اشتراک دوم اصناف، با گفتمان صلحی که دکتر پزشکیان ترویج می‌دهند، هدف آرامش را در پی دارند. به عبارت دقیق‌تر، صلح به معنای آرامش است، زیرا اصناف و بازار نیازمند آرامش بوده تا از فرار سرمایه در گردش به سمت ارز، سکه، زمین و دیگر منابع غیرمولد که باعث خسارات زیادی می‌شوند، جلوگیری کرد. همچنین، کشور نیز به آرامش و ثبات نیاز دارد تا از مهاجرت و فرار نخبگان علمی، سیاسی، مدیریتی، ورزشی و غیره به خارج از کشور جلوگیری کند، به‌طوری که با صلح و وفاق ملی بین نیروهای توانمند کشور، فضا و زمینه‌ای بهتر برای رشد و پویایی کشور ایجاد شود.
اشتراک سوم شعار دکتر پزشکیان با اصناف، برقراری ارتباط است. به عبارت دیگر، دیپلماسی یا صحبت کردن با یکدیگر.
همانطور که اصول اولیه کسب و کار موفق برقراری ارتباط و مردمداری است، در مدیریت کشوری نیز، برقراری ارتباط میان تفکرهای مختلف داخلی و همکاری تمام نیروها برای دستیابی به یک هدف مشترک که تامین منافع کشور است، اولین قدم است. به علاوه، ادامه برقراری ارتباط و گفتمان با جهان، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری صحیح از تمامی توانمندی‌ها، امری بسیار حیاتی است.
از آنجا که اصناف در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از دکتر پزشکیان حمایت کردند و علاج مشکلات کشور را به دست طبیب ملت می دانند، امیدواریم رئیس جمهور منتخب، قدر این سرمایه اجتماعی عظیم را به خوبی بشناسد و از نظرات و اندیشه‌های کارشناسی بخش‌های مختلف جامعه، به ویژه اصناف، بهره‌وری لازم را ببرد.

داود حبیبی فرد(گنجی) معاونت اصناف ستاد امید دکتر پزشکیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا