با فرارسیدن ماه محرم؛ برنامه های فرهنگی، آیینی و مذهبی در شمال تهران آغاز شد

برنامه های فرهنگی، هنری، آیینی و مذهبی با فرارسیدن ایام محرم و عزاداری حسینی در قالب مجازی و میدانی در محلات شمال تهران آغاز شد.
‌‌
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه گفت : مراسم عزاداری حسینی امسال در قالب برنامه ریزی های فرهنگی و با موضوع «تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» و با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» برگزار می شود.

وی افزود : این فعالیت ها در قالب حمایت و مشارکت در برنامه های ملی و محوری همانند همایش سه ساله های حسینی و روز حضرت علی اکبر (ع)، برپایی خیمه گاه محبان الرضا (ع) در میدان تجریش در دهه اول محرم، حمایت از هیئات، مواکب و مشارکت با آن ها در تجمعات روز تاسوعا و عاشورا، حمایت، راه اندازی و پشتیبانی از دسته های عزاداری در دهه اول محرم، برپایی چایخانه محبان الرضا (ع) در میادین بزرگ و اصلی سطح منطقه و تولید محتوا، برپایی روضه های خانگی و … در محلات ۲۷ گانه به اجرا می رسد.

رودکی ضمن اعلام اقدامات اجرایی گفت : در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) آیین سیاهپوشان و اعلام عزای حسینی با حضور پیر غلامان شمیرانات، عزاداران، دوستداران اهل بیت (ع) با مشارکت اداره فرهنگی، شهرداری ناحیه ۸ ،خانه مداحان، قاریان و شعرای آئینی شهرستان شمیرانات در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد.

وی گفت: این مراسم با اجرای مداحی، مرثیه سرایی، شعرخوانی پیر غلامان و اهدای شال عزای حسینی به پیر غلامان و عزاداران همراه بود.

گفتنی است برنامه های فرهنگی، اجتماعی از اول ماه محرم تا آخر ماه صفر در سطح منطقه یک اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا